piątek, 17 czerwca 2016

Zapiekanka z cukinią, sosem beszamelowym i innymi smacznymi dodatkami.






Zapiekanka jest bardzo smaczna.

Potrzebne nam;
kromki chleba na dno naczynia
4 cukinie obrane pokrojone w plastry(na długość) i sparzone we wrzątku
3 pomidory pokrojone w kostkę i podsmażone na oleju z bazylią, solą i pieprzem.
400 g makaronu penne-ugotowanego z łyżeczką kurkumy.
Sos beszamelowy (1/3 k. masła, 1 szkl. mleka, 2 łyżki maki)
Ser żółty do posypania.

Całość przed zapiekaniem skropiłam lekko oliwą.
Piekłam 30 min w 200 *


Dno naczynia wyłożyłam kromkami
Następnie ułożyłam połowę
z całości cukini. Polałam sosem pomidorowym. Na sos wysypałam makaron.Na makaron cukinię (resztę) . Nastepnie całość polałam sosem beszamelowym i posypałam serem zółtym.



Makaron ugotowany z kurkumą jest bardziej wyrazisty w smaku.

Ponadto kurkuma ma zastosowanie lecznicze w dolegliwościach zołądkowych i ma właściwości lecznicze.

SMACZNEGO ;)



4 komentarze: