sobota, 18 lutego 2017

Alta la pizza czyli pizza na grubym spodzie

Tym razem moim zamierzeniem było zrobienie pizzy na grubym spodzie. Dnia 9 lutego odbył się międzynarodowy dzień pizzy. Dla ciekawostki napiszę, że codziennie na świecie sprzedawanych jest 13 milionów pudełek na ten smaczny wypiek. Wykonałam warzywną pizzę, którą polecam. Jest bardzo łatwa w przygotowaniu. Użyłam mrożonych warzyw na wierzch. Zrobienie ciasta zajęło mi troszkę czasu, ale warto było czekać na efekt końcowy.



















Składniki na ciasto.;

300 g. mąki
50 g. drożdży świeżych
mała łyżeczka cukru
duża płaska łyżka soli
1/2 szklanki ciepłego mleka
1/2 szklanki ciepłej wody
4 łyżki oliwki z oliwek

Na wierzch;
Całe opakowanie mrożonki Hortex
Kilka łyżek keczupu do posmarowania ciasta
4 pieczarki
kilka łyżek sera mozzarella do posypania
4 łyżki oliwki z oliwek
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
1/2 łyżeczki pieprzu
1/2 łyżeczki bazylii
sól do smaku


















Wykonanie;

Wodę, mleko, drożdże i cukier należy wymieszać w plastykowej misce i odstawić zaczyn do wyrośnięcia.
Mąkę przesiać ze solą do osobnego naczynia.
Po 15-tu minutach wlać zaczyn do mąki. Wymieszać najpierw drewniana łyżką a następnie ręcznie. Zagnieść ciasto. Jeżeli zajdzie potrzeba, można podsypać mąką.
Wyrabiać około 10 minut. Ostawić w ciepłe miejsce na 1 godzinę i przykryć ściereczką.

Po godzinie ciasto krótko wyrobić i uformować kształt koła. Umieścić na blasze.
Posmarować keczupem.

W czasie, gdy ciasto rośnie przygotować warzywa.
Umieścić je na rozgrzanej  patelni, podlać wodą i oliwką. Doprawić przyprawami. Gdy zmiękną, jeszcze ciepłe wyłożyć na ciasto i wstawić do nagrzanego piekarnika do 170* Piec 30 minut























14 komentarzy:

  1. Wygląda zachwycająco. Lubię pizzę na każdym spodzie. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wolę jednak cieńsze chrupiące ciasto i mało dodatków, ale jak to mówią o gustach się nie dyskutuje;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie jadłam takiej domowej pizzy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Powodzenia :)
    Mój mąż lubi takie grube spody, cienkim mówi...nie lubi się paprać :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Domowa pizza zawsze najlepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Małgosiu super pizza Ci wyszła:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałam pojęcia, że istnieje dzień pizzy. Twoja wygląda bardzo apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie warzywne pizze na grubym, puszystym spodzie uwielbiam :) Szkoda, że nie mam ręki do drożdżowych wypieków :P

    OdpowiedzUsuń
  9. My zawsze lubiłyśmy zapiekankę naszej mamy na grubym cieście więc Twoja wersja bardzo nam odpowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem zwolennikiem grubego ciasta, ale reszta rodziny ma odwrotne zdanie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja ulubiona pizza to ta ZAWSZE na grubym spodzie :)

    OdpowiedzUsuń