niedziela, 19 lutego 2017

Budyń z nektarem z czarnej porzeczki

Mój deser przypomniał mi smak lata. Czarne porzeczki to jedne z moich ulubionych owoców. Ponadto te owoce mają własciwości lecznicze.
Czarne porzeczki posiadają szczególne właściwości zdrowotne. 100 g czarnych porzeczek pokrywa  prawie 260% dziennego zapotrzebowania na witaminę C. W tradycyjnej medynie ludowej owoce stosowane są przy infekcjach górnych dróg oddechowych, jak również artretyzmie czy reumatyzmie. Można je także stosować pomocniczo przy wypadaniu włosów, a nawet jako okłady na ślady po ukąszeniach komarów czy meszek. 
Czarna porzeczka redukuje poziom cholesterolu i obniża poziom cukru we krwi.






2 szklanki mleka
1 szklanka nektaru z czarnej porzeczki Hortex
4 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżka cukru z wanilią
4 płaskie łyżki cukru
3 żółtka
1 łyżka masła

2 szklanki mleka gotujemy z cukrami i masłem
żółtka , sok i mąke ziemniaczaną mieszamy w osobnym garnku.

Gdy mleko z dodatkami będzie wrzało wlewamy wymieszany sok z mąką i żółtkami. Gotujemy około 2 minuty na bardzo małym ogniu.





23 komentarze:

  1. Małgosiu, ale pyszny budyń przygotowałaś. Super pomysł z tym sokiem. Skusiłabym się na taki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjny budyń. :-) Pysznie wygląda i zjadłabym z przyjemnością. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały pomysł kochana, taki budyń musi być pyszny :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. porzeczkowy budyń, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny budyń, domowej roboty na pewno smakuje jeszcze lepiej, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Domowy budyń najlepszy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czarna porzeczka to był mój ulubiony owoc w dzieciństwie. Super pomysł z tym domowym budyniem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za budyniem, ale tego bym spróbowała:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z porzeczką nie gotowałam, ale brzoskwinią tak :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda to pysznie, przygotuje taki moim córeczką :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ciekawy pomysł, budynie na soku mają rewelacyjny smak

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie jadłam nigdy budyniu owocowego - zawsze czekoladowy lub waniliowy, ewentualnie śmietankowy :) Ale bym zjadła!

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny pomysł z tym nektarem :) Swoją drogą Twój post przypomniał mi, że obiecałam córce budyń... ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czarna porzeczka jest bardzo zdrowa. Warto ją jeść, pić soki,... ale ja jej nie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  15. TAkie najprostsze desery są najsmaczniejsze

    OdpowiedzUsuń
  16. Luuuubie budyn zwłaszcza zimny a w takiej odslonie nie jadlam ale jestem pewna ze jest pyyyyszny Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. uwielbiam wszystko co ma w sobie czarną porzeczkę! wspaniały deser:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Och, jak ja uwielbiam budyń, szczególnie waniliowy z dodatkiem bananów :) Z czarnej porzeczki jeszcze nie jadłem i muszę kiedyś taki zrobić :)

    Pozdrawiam,

    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  19. Mamy dżem z czarnych porzeczek i z chęcią jutro zrobimy sobie coś w rodzaju takiego pysznego budyniu <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Podziwiam ogromnie budyń przygotowany od podstaw i to z tak intrygującym dodatkiem :)

    OdpowiedzUsuń