poniedziałek, 24 kwietnia 2017

Drożdżowe z marcepanem

Smaczne ciasto drożdżowe z kawałkami marcepanu. Marcepan pokroiłam w paski i każdy owinęłam porcją ciasta. Upieczonego ciasta nie powinno kroić się nożem. Bardzo łatwo oderwać kawałki. Wychodzą porcje dziewięciu gotowych drożdżówek, dosyć pokaźnych rozmiarów. Po prostu do pojedzenia :) Łatwe w przygotowaniu i smaczne. A zapach jaki unosi się podczas pieczenia jest niezastąpiony. Przynajmniej ja go lubię :)

Ciasto drożdżowe z kawałkami marcepanu





1 szklanka mleka
1/2 szklanki cukru
szczypta soli
50 g. drożdży
500 g. mąki + do podsypania
100 g. masła
2 jaja
200 g. marcepanu

Mleko lekko podgrzać z cukrem. Cukier mieszać, aż do rozpuszczenia. Mleko wystudzić, powinno być troszkę  ciepłe. Dodać pokruszone drożdże i 4 łyżki przesianej mąki.
Wymieszać, przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na 15 minut.

Po tym czasie wsypać resztę mąki, dwa jaja, sól i wlać roztopione masło.

Wyrobić około 10 minut, aż ciasto będzie odchodziło od ręki. Jeżeli zajdzie potrzeba można dodać mąki, ale nie za dożo (gdy dodamy za dużo mąki, ciasto może być za twarde) .

Po wyrobieniu ponownie odstawić w ciepłe miejsce na godzinę i nakryć ściereczką.


Po godzinie ciasto wyrobić około dwóch minut. Uformować kulki. Następnie każdą rozwałkować na prostokąt. Owijać ciastem pokrojony marcepan.

Poniżej na zdjęciach pokazałam sposób ułożenia ciasta w brytfance.





 Pieczemy około 30 minut w 170*-opcja dół bez termoobiegu. Ciasta drożdżowe pieczone z termoobiegiem bardzo wysychają. A nasza drożdżówka ma być pulchna i smaczna. Bardzo łatwo można ją odrywać. Polecam.




Tak przygotowaną formę z ciastem przykryć ściereczką na 10 minut.
Można wykorzystać czas, jaki jest potrzebny do nagrzania piekarnika.

31 komentarzy:

  1. bardzo apetyczne to Twoje drożdżowe, przyznaję, że z marcepanem jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię ciasta drożdżowe i marcepan, ale razem jeszcze nie jadłam. Musiało być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychota!
    Dla mnie wymarzone śniadanie...

    OdpowiedzUsuń
  4. mam w domu fanów marcepanu :) więc pewnie dali by się pokroić

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe i pyszne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Drożdżówki domowe są najlepsze. Twoja Gosieńko wygląda wspaniale. Chetnie skorzystam z Twojego przepisu. Myślę, że nawet już wkrótce :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wyrosła i na pewno cudnie smakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O tak, marcepan i drożdżowe, bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie wyrosła ta Twoja drożdżówka :) do kubka mleka idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo apetyczne ciasto. Idealne na śniadanie. Szklanka mleka i nic więcej mi nie potrzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czarodziejskie ciasto w dwóch słowach:) Mniam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Aż mi ślinka leci, lubię drożdżówki, uwielbiam marcepan i chętnie to połączę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mniam, same pyszności. Świetny przepis, koniecznie muszę upiec taką drożdżówkę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie trzeba mnie dwa razy namawiać na ciasto drożdżowe.
    Nie wiem jak to się stało, że dotychczas nie jadłam nigdy z marcepanem. Nie może być!
    To się niebawem zmieni :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. widać,że puchata, pychotka !

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak zwykle pysznie u Ciebie:) Częstuję się kawałeczkiem tej pysznej drożdżówki:):)

    OdpowiedzUsuń
  17. Rewelacyjne ciasto drożdżowe z marcypanem :) Ciasto apetycznie wygala :)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda niesamowicie apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam cisto drożdżowe. Jego cudowny zapach doleciał aż do mnie.
    Jak skończy się świąteczne ciasto to upiekę wg Twojego przepisu.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Na pewno jest pyszny:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  21. ale cudownie wygląda, tak pięknie wypieczone i puszyste. Pychotka ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mmm...drożdżowe zawsze mile widziane :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale mi narobiłaś smaka :) Pyszne ciacho!

    OdpowiedzUsuń
  24. Wygląda rewelacyjnie, aż mi zapachniało drożdżwką :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Drożdżówki wyglądają apetycznie. Muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Przyznam szczerze - nie cierpię marcepanu, ale moi bliscy uwielbiają :) Upiekę im taką drożdżówkę na weekend majowy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Brzmi pysznie! Porywam kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ale cudowne <3 takie odrywańce są najlepsze o do tego z pysznym wnętrzem :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo proszę o rozmiar foremki. Dziękuję!!!

    OdpowiedzUsuń