piątek, 9 czerwca 2017

Karczek w sosie

Karczek można robić na wiele sposobów. Bardzo smaczny jest grillowany, pieczony, kotlety i duszony w sosie. Jest to uniwersalne mięso. Zawiera dużo tłuszczu, dlatego doskonale topi się na grillu, kotlety także wychodzą z niego soczyste. Wolę takie niż tradycyjne schabowe. Dzisiaj przedstawiam wersję duszonego mięsa w sosie.





1 kg karkówki wieprzowej
główka czosnku
przyprawy;
papryka słodka, ostra , grillowana
kminek, sól do smaku, pieprz
gałka muszkatołowa, majeranek otarty


Mięso płuczemy i kroimy w plastry. Wykładamy każdy, stopniowo na wrzącą wodę. Najlepiej gdy będzie to naczynie ciężkie i długo trzymające ciepło. Gotujemy z przyprawami i pokrojonym czosnkiem.

Pod koniec zagęszczamy zasmażką. Robię ją w następujący sposób; dwie łyżki mąki grzeję na suchej patelni, aż się lekko przyrumieni. Na gorącą mąkę wlewam wrzątek i mieszam. Całość wylewam do mięsa i gotuję jeszcze przez chwilę.


17 komentarzy:

  1. Wspaniale ze taki przepis bo zawsze mi brakuje pomyslu jak przyrządzić karczek teraz już wiem gdzie szukać przepisu pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetyczna propozycja Małgosiu :) Chętnie wpadłabym do Ciebie na taki apetyczny obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie bez zasmażki (jakoś nie przepadam), ale w sosie jest pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mmmm... tak parzę że dawno frytek nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  5. super zwłaszcza,że podane z makaronem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię tak doprawione mięsko. Czosneczek jest the best :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie jadłam karczku i jakoś mnie nie przekonuje, ale ten makaron, co jest obok, chętnie bym zjadła ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Taką miękką karkówkę, to ja też bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię duszone mięsa, mojemu mężowi też by posmakowała. Pycha!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. Przepyszne danie :) Bardzo lubię karkówkę, ale miękką oraz dobrze przyprawioną :)

      Pozdrawiam,
      Patryk

      Usuń
  11. Świetny sposób na karkóweczkę! :)

    OdpowiedzUsuń