wtorek, 6 czerwca 2017

Zapiekanka z mini makaronem, warzywami i mięskiem

Danie to jest dedykowane dla dzieci, ponieważ jest bardzo delikatne i rozpływa się w ustach. Użyłam do niego mini muszelek makaronowych, cukinię, marchew i mięso mielone z piersi z kurczaka. Doprawiłam tak jak dzieci lubią i oczywiście tak jak dietetyka dziecięca nakazuje, czyli użyłam mało soli. Może wykonanie zapiekanki wydaje się bardzo skomplikowane, nie jest tak jednak. 




Składniki na trzy warstwy;

spód; 
1 średnia zmielona pierś z kurczaka
2 jaja
mała starta marchew
2 łyżki bułki tartej
1/2 łyżeczki czosnku w granulkach
odrobina soli lub w/g uznania
papryka w proszku wędzona i słodka po 1 łyżeczce.

Wszystkie podane składniki mieszamy ze sobą i wykładamy na spód naczynia.

środek;
1 średnia cukinia starta ze skórką
1 marchew również starta
szczypta soli

Warzywa po starciu należy odcisnąć w rękach ze soku. Wyłożyć na warstwę z mięsem.

wierzch;
150 g. makaronu Lubella mini rurki ugotowanego dwie minuty
ser żółty 100 g.


Moją zapiekankę piekłam w małej tortownicy o średnicy 16 cm. Całkowicie wyłożyłam ją papierem do pieczenia. Wierzch przykryłam folią aluminiową.
Piekłam 40 minut w 160*










11 komentarzy:

  1. Pomysł mi się podoba. Fajne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super to wygląda :) Muszę sobie kupić taki mini makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda rewelacyjnie. Przygotuję to danie moim dzieciom :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapiekanki uwielbiam pod każdą postacią, więc jestem na wielkie TAK :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fanie wygląda zapiekanka :) Lubię zapiekanki z makaronem. Są przepyszne.

    Pozdrawiam,
    Pstryk

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda jak torcik wytrawny, makaron mogę jeść 3x dziennie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda fantastycznie, mój domownik byłby zachwycony, więc chyba mu muszę taką zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kochamy torty za ich warstwy więc taka obiadowa wersja również nam się bardzo podoba :D

    OdpowiedzUsuń