czwartek, 21 września 2017

Drożdżowe ze śliwkami i jabłkami


Wkrótce rozpocznie się kalendarzowa jesień. Na naszych stołach coraz częściej zagoszczą owoce, w które obfituje ta pora roku. Czyli śliwki i jabłka. Bardzo lubię zapach ciast drożdżowych i gdy tylko przyjdzie mi na nie ochota, bez zastanowienia, piekę je. Dzisiaj przedstawiam propozycję na bardzo puszyste i łatwe w wykonaniu oraz smaczne ciasto. Po wyrośnięciu, nie zagniatałam go. Wylałam na blachę, w której go piekłam rozprowadzając łyżką. Polecam ten sposób.



DROŻDŻOWE ZE ŚLIWKAMI I JABŁKAMI




Wymiary blachy 28/39 cm.
Wszystkie składniki powinny być ciepłe. Czyli wyjęte z lodówki dzień wcześniej, a mleko lekko podgrzane.

40 g. świeżych drożdży
3/4 szklanki cukru
2 całe jaja
250 ml. mleka
120 g. roztopionej margaryny
500 g. mąki
Olej do smarowania rąk .


Kruszonka;

100 g. margaryny
1/2 szklanki cukru, 1 łyżeczka cukru waniliowego
mąka- Wszystkie składniki mieszamy ze sobą, ma wyjść sypka konsystencja.


Wykonanie ciasta;

drożdże, dwie łyżki mąki, łyżka cukru i 1/2 szklanki mleka mieszamy ze sobą. Odstawiamy w ciepłe miejsce na 15 minut.

Do wyrośniętego zaczynu wlewamy resztę mleka, wbijamy jaja, wsypujemy resztę cukru i przesianą mąkę. Mieszamy łyżką a następnie ręcznie. Podczas wyrabiania wlewamy powoli margarynę.

Mieszałam i zagniatałam ciasto w misce. Gdy będzie za rzadkie można dosypać odrobinę mąki lub smarować ręce oliwą.
Następnie odstawiamy na godzinę w ciepłe miejsce.
Po tym czasie ciasto wylewamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
Układamy połówki śliwek i pokrojone jabłka.

Na owoce wysypujemy kruszonkę.
Pieczemy 40 minut z termoobiegiem w 150-160*
Smacznego.



15 komentarzy:

  1. Moja babcia takie robiła - czuję już zapach i smak tego ciasta! :) mmmmmmmmm

    OdpowiedzUsuń
  2. Jabłka i śliwki idealnie pasują do ciasta drożdzowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ciasta ze śliwkami :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię drożdżowce z owocami. Twoje ciasto wygląda przepysznie. Ja po wyrośnięciu również nie zagniatam ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  5. Drożdżowe z owocami i kruszonką to ciasto, na które zawsze się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ciasta drożdżowe są najlepsze :) i jeszcze ta kruszonka! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam ciasta drożdżowe z owocami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To najlepsza pora na takie drożdżowe:))Pozdrawiam serdecznie:))))

    OdpowiedzUsuń
  9. Za ciastem drożdżowym niespecjalnie przepadam... może dlatego, że w dzieciństwie moja babcia, jeśli piekła placki, to właśnie głównie drożdżowe (czuję więc pewien przesyt;) ) Nie mniej jednak ze wszystkich dodatków, to właśnie drożdżowe ze śliwkami lubiłam najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam ciasta drożdżowe :) Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  11. W końcu musimy kupić jakieś dobre śliwki i zrobić ciacho :) Wygląda fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Coś cudownego :) Idealne na te chłodne dni :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie ciasta,piekę je często.To wygląda pysznie,aż chce się schrupać.Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdecydowanie to moje ulubione ciasto ☺ Takie ciasto jest przepyszne.

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń