wtorek, 5 grudnia 2017

Drożdżowe racuszki



Racuszki według tego przepisu są pulchne, delikatne i nie wchłaniają tłuszczu. Dodałam do nich sporo rodzynek, aby miały naturalną słodycz.



DROŻDŻOWE RACUSZKI





1/2 kg. mąki pszennej
2 jaja
1/2 litra mleka
40 g. świeżych drożdży
100 g. rodzynek
olej do smażenia
cukier puder do posypania


Składniki wyjąć dzień wcześniej, aby były ciepłe.
z kilku łyżek ciepłego mleka, drożdży i kilku łyżek mąki robimy zaczyn. Odstawiamy w ciepłe miejsce na ok. 15 minut.

Do wyrośniętego zaczyny wsypać przesianą mąkę, wlać resztę mleka i jaja. Wymieszać. Powstanie gęsta masa, do której dodajemy rodzynki.

Placuszki smażymy z obu stron na złoty kolor.
Posypujemy obficie cukrem pudrem.
Ciasto na placki jest gęste, najlepiej nabierać go większą łyżką lub chochelką.

Smacznego.

18 komentarzy:

  1. Moja ciocia robi najsmaczniejsze racuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie racuszki :) Piekłam mojej córce, a wcześniej moja Babcia dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Są pyszne:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzadko smażę racuchy, ale chętnie zjadłabym. Z rodzynkami i nie pochłaniają oleju - super przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Często smażę racuszki, ale nigdy z rodzynkami, wypróbuję! Pozdrawiam cieplutko Małgosiu

    OdpowiedzUsuń
  6. omomomomomom ale muszą być pyszne, racuszków chyba nigdy nie jadłyśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo apetyczne, z chęcią zjadłabym do ostatniego okruszka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Własnie przypomniałam sobie jak kiedyś robiłam takie z dżemem pycha

    OdpowiedzUsuń
  9. chyba nie powinnam teraz zaglądać na bloga:)
    ale bardzo lubie;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszne racuszki :) Bardzo je lubię, szczególnie z jagodami, bananami lub jabłkami :)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  11. Racuszki wyglądają bardzo apetycznie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. racuchy kojarzą mi się z dzieciństwem :)

    OdpowiedzUsuń