czwartek, 28 grudnia 2017

Śledzie w zalewie


Polecam pyszny przepis na śledzie w zalewie słodko octowej. Słodycz jest słabo wyczuwalna, jednak bez niej nie było by efektu. Ryby kupuję w litrowym wiaderku, po odlaniu słonej wody waga ich wynosi 600 g.


ŚLEDZIE W ZALEWIE




Przepis;

600 g. śledzi a la Matyjas
3 duże cebule
1/2 szklanki wody
2 łyżki octu 10%
2 łyżki cukru
łyżeczka kolorowego pieprzu w ziarnach
3 duże liście laurowe
6 ziarenek ziela angielskiego
cała puszka groszku konserwowego
2 łyżki majonezu (u mnie Kielecki)


Wodę należy zagotować z octem, cukrem i przyprawami.
Cebulę pokroić w piórka i wrzucić do gorącej zalewy. Nie gotować.
Matyjasy trzy razy wypłukać. Ja zostawiam za każdym razem po 5 minut w wodzie, aby sól wyszła.
Po wypłukaniu pokroić na kawałki. Dodać do zimnej zalewy. Wsypać groszek i doprawić majonezem.

Bardzo ważne-aby Matyjasy dodawać do zimnej zalewy. Gdy robiłam po raz pierwszy, zalewa była lekko ciepła i kawałki ryb rozleciały się.

Smacznego.

16 komentarzy:

  1. Ja akurat za śledziami nie przepadam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śledź jest dobry na każdą okazję, nie tylko świąteczną. W takiej zalewie jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie tak na każdą okazje pyszny

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiamy śledzie. Przed chwilą zrobiłam śledzie korzenne.
    Następnym razem zrobię wg Twojego przepisu.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śledzie fajna sprawa:))pysznie wyglądają:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Śledziki to pod każdą postacią uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkiego dobrego w 2018! Spokoju, radości i pomyślności w każdej dziedzinie życia:)
    Niech Ci się szczęści i darzy.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Smakowity ten śledzik, nie tylko na Święta :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię takie śledzie, szczególnie w śmietanie ;) Pychotka :) Z okazji nadchodzącego Nowego Roku, życzę Pani dużo radości, szczęścia i pomyślności w Nowym Roku!

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna przystawka na sylwestra:)

    OdpowiedzUsuń
  11. śledzie to taka potrawa, że w Sylwestra chyba sprawdza się najlepiej :)


    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedyś lubiłam śledzie a teraz już ich nie jem :P

    OdpowiedzUsuń