sobota, 5 maja 2018

Czekoladowo-bananowe ciacha


Napisałam ciacha, gdyż wyszło 16 sztuk okazałych krążków. Nie ma w składzie proszku do pieczenia, a mimo to potrajają swoją objętość podczas pieczenia.
W smaku są mega czekoladowe z nutą bananową.
Polecam.



CZEKOLADOWO-BANANOWE CIACHA

































Składniki;

1/2 dojrzałego banana
200 g. gorzkiej czekolady
50 g. masła
2 jaja
100 g. cukru
1 łyżka ekstraktu waniliowego, lub cukru z wanilią
45 g. mąki pszennej przesianej



Wykonanie;

w garnuszku należy roztopić masło, wyłączyć, do gorącego wsypać pokruszoną czekoladę.
Odstawić do ostudzenia.
Jaja, cukier i ekstrakt waniliowy ubić mikserem, aż potroi swoją objętość.
Dodać przesianą mąkę, następnie powoli wlewać wystudzoną masę czekoladową.
Banana pokroić na cienkie krążki. Można krótką chwilkę wymieszać mikserem, aby je rozdrobnić.
Ja tak zrobiłam.

Dużą łyżką wylewać ciasto na wyłożoną papierem do pieczenia blachę. Trzeba robić odstępy.
Piekłam na dwóch po osiem sztuk.
ok. 8-10 minut w 160* z termoobiegiem.




16 komentarzy:

  1. Nie wiem dlaczego ale wygladem skojarzyły mi się z bezami... :)
    Bez nie lubię ale Twoim ciasteczkiem z przyjemnością bym się poczestowała.
    Mogę? :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie ciacha. Takie duże z pewnością są sycące. Lubię takie pomysły, bo są "mobline" jak je nazywam,można wszędzie je ze sobą zabrać .

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o ciastka z bananami, to znałam do tej pory wyłącznie wersję owsianą, fit. Ale Twoja też mi pasuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł na majówkowy piknik :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Thanks for this yummy recept! I want to try it.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojjj jak ja lubię takie ciacha, pyszności! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają na niesamowicie czekoladowe... podmienię tylko cukier na ksylitol i mogę robić :).

    OdpowiedzUsuń
  8. to ja sie poczęstuję ciachem i przepisem:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na takie czekoladowe ciacha i to z bananem nie trzeba nas długo namawiać :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam muzykę i wszystko, co składa się z czekolady, a tu mam 2 w 1 - CZEKOLADOWE ciastka z NUTKĄ bananową :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszności takie ciacha ^_^

    OdpowiedzUsuń
  12. Na takie ciacha to na pewno bym się skusiła :D Banan i czekolada to duet idealny :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Apetycznie wyglądają ciasteczka :) Z chęcią zjadłbym takie ciasteczka :)

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń