niedziela, 24 czerwca 2018

Czereśnie -dary natury


Czereśnie mają wiele wartości zdrowotnych, posiadają sole mineralne i witaminy. Działają odmładzająco. Poza tym pozytywnie wpływają na stawy i tarczycę. Zawierają ; Wapń, Żelazo, Magnez, Fosfor, Cynk, Potas.
Mają zastosowanie w kuchni. Robimy z nich soki, dżemy, powidła, kompoty, frużeliny. Dekorujemy ciasta i desery. Używamy do sałatek. Są słodką przekąską. Jednym słowem mają wszechstronne zastosowanie.









Lato to dla mnie bardzo pracowita pora roku. Przetwarzam owoce, aby móc je zachować na zimę.
A Wy co robicie z czereśni i do czego ich najczęściej używacie ?




9 komentarzy:

  1. Pyszności <3 Uwielbiam czereśnie, niestety moje już dawno się skończyły, mam bardzo wczesną odmianę. Owocują koniec maja, jeszcze przez truskawkami. Bardzo chętnie posadziłabym późniejsza odmianę, ale niestety nie mam już miejsca.
    Pozdrawiam, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  2. w tym roku wyjątkowo smakują mi czereśnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię bardzo dużo przetworów, ale z czereśni rzadko. Kiedyś zalewałam je w słoikach syropem. Trafiłam niestety na bardzo robaczywe owoce i od tego momentu dałam sobie spokój. Mam w ogrodzie dwa drzewa, ale szpaki mnie uprzedziły:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jedne z moich ulubionych owoców które jem na kilogramy :D Cieszę się, ze mam nie tylko majówkę ale również i nieco późniejszą odmianę - teraz też mogę się nimi zajadać:D
    Przetworów nie lubię ale tato lubi ze słoika ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przez cały ten tydzień jadłam czereśnie. Póki co mam ich dość.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam czereśnie i cieszę się, że jest ich tak dużo 😃

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam w każdej postaci i w ostatnich dniach notorycznie się nimi zajadam :) Kiedyś były bardzo smaczne jasne czereśnie, takie starsze odmiany z wysokich drzew, ale teraz chyba takich już prawie nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czereśnie uwielbiam, no i moim faworytem od zawsze są te czerwone :)

    OdpowiedzUsuń
  9. W tym roku czereśnie obrodziły i zajadam się nimi na okrągło :) Oprócz tego, służą mi do dekoracji ciast.

    OdpowiedzUsuń