piątek, 1 czerwca 2018

Drożdżówka z cukinią


Ciasta drożdżowe na słodko i wytrawnie należą do moich ulubionych. Lubię je robić i zajadać.
Tym razem padło na cukinię,  z tym warzywem upiekłam drożdżową roladę.
Cukinię pokroiłam w paski, podsmażyłam z ziołami i solą.
Całość wyszła smacznie i polecam.

DROŻDŻÓWKA Z CUKINIĄ








Składniki na ciasto;

550 g. mąki pszennej
750 g. masła
1 jajko
20 g. świeżych drożdży
łyżeczka soli

Dodatkowo;

2 cukinie ze skórką
zioła bazylii, tymianku i rozmarynu
olej do smażenia


Do letniego mleka wdrobić drożdże, dosypać trzy łyżki mąki, wymieszać, przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na 15 minut.
Po tym czasie dosypać resztę mąki i i sól, wyrobić ciasto. Pod koniec wyrabiania, stopniowo dodawać roztopione masło. Ugniatać, aż będzie miękkie i sprężyste.
Odstawić w ciepłe miejsce na godzinę.
W tym czasie, najlepiej przygotować cukinię. Pokroić i podsmażyć na patelni z przyprawami. i solą.
Pozostałość po smażeniu nie wyrzucać, przyda się do posmarowania ciasta po upieczeniu.

Po godzinie ciasto krótko zagnieść. Rozwałkować i zawinąć w nie cukinię. Uformować roladę.
Piec w podłużnej blaszce 30-40 minut w 150-160*- Opcja dół






















Smacznego :)



15 komentarzy:

  1. Fajny pomysł. Drożdżówki wyglądają fantastycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm...Bardzo smaczne i finezyjne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiej drożdżówki jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł na nadzienie z cukinii. Ja chyba dodam jeszcze trochę chili dla zaostrzenia smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawy pomysł, ja uwielbiam cukinie pod różną postacią lecz w takiej jeszcze nie jadłam;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie wygląda i na pewno jest przepyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny pomysł, takie danie bardziej mi się podoba niż drożdżówki na słodko.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wpadłabym na taki pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takiej drożdżowy jeszcze nie jadłam, wygląda zachęcająco. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny pomysł na nadzienie do drozdzowki. Ja kiedyś dodałam puree do ciasta drozdzowego i też było smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  11. fajny pomysł na urozmaicenie kanapek, a że lubimy cukinię to zapewne wypróbuje:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam cukinię :) Z pewnością wyszło smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ślimaczkowy przekrój wygląda bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pysznie wygląda ciasto drożdżowe z cukinią :) Fajny pomysł ma połączenie ciasta drożdżowego z cukinią :) Jestem ciekaw, jak takie ciasto smakuje - nie jadłem jeszcze takiego ciasta :)

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń