poniedziałek, 23 lipca 2018

Leczo z żółtą cukinią


Żółta cukinia różni się od tradycyjnej zielonej. Ma grubszą skórkę i bardziej zbity miąższ.
Leczo z jej dodatkiem nie różni się niczym w smaku, od przygotowanego na tej zielonej.
Polecam.


LECZO Z ŻÓŁTĄ CUKINIĄ





3 średnie żółte cukinie
3 średnie cukinie zielone
duża czerwona papryka
1 żółta papryka
3 duże pomidory
1 cebula
2 surowe ogórki gruntowe
3 łyżki keczupu
3 łyżki oliwy lub więcej w/g uznania
kiełbasa (dałam wiejską)
sól, pieprz świeżo mielony, bazylia, oregano do smaku



Cukinie obrac ze skórki i pokroić w kostkę. Papryki również pokroić na większe kawałki.
Pomidory obrać ze skórki i pokroić. Ogórki pokroić w krążki ze skórką.
Na patelnię wlać oliwę i zeszklić cebulę. Przełożyć do garnka, wrzucić cukinię, papryki i pomidory.
Dodać przyprawy.
Dusić pod przykryciem, nie dolewać wody ponieważ warzywa ja oddadzą.
Pod koniec gotowania dołożyć pokrojoną kiełbaskę i keczup.

Smacznego.


12 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam żołtej cukinii ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny obiad, lubię mieszać cukinie zielone i żółte :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie dania bardzo lubię :) Pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne i szybkie do przygotowania danie :) Często robię podobne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo często w sezonie robimy leczo:))chętnie wypróbujemy z żółtą cukinią:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszności :-) Robiłam już dwa razy :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mamy 3 duże cukinie pod stołem i na pewno jedna z nich doczeka się podobnego leczo :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Hmm szczerz to nie lubię lecza :(

    OdpowiedzUsuń
  10. dawno takiego lecza nie jadłam, pyszności

    OdpowiedzUsuń