niedziela, 30 września 2018

DYNIA A CUKRZYCA





Dynia a cukrzyca

Naukowcy odkryli, że substancja, która z najduje się w wyciągu z miąższu dyni może zastąpić insulinę. Substancja ta stymuluje regenerację komórek trzustkowych i reguluje aktywność insuliny.
Podniesienie poziomu insuliny we krwi prowadzi do obniżenia poziomu cukru, to z kolei owocuje obniżeniem wolnych rodników tlenowych, uszkadzających między innymi, odpowiedzialne za wytwarzanie insuliny, komórki beta. Według naukowców ekstrakt z dyni może nie tylko działać profilaktycznie u osób o podwyższonym ryzyku zachorowania na cukrzycę insulinozależną typu 2. Może również ograniczyć w znacznym stopniu zapotrzebowanie na insulinę osób już chorych.
Indeks glikemiczny dyni wynosi 75- wiadomości zaczerpnęłam z
Poradnik Zdrowie






11 komentarzy:

  1. Ciekawa informacja, do tej pory czytałam, że chorzy na cukrzycę nie mogą jeść dyni, właśnie ze względu na wysoki indeks glikemiczny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe informacje.
    W tym roku mam bardzo duże zbiory. Już sporo rozdałam.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiedziałam, że dynia jest zdrowa - warto wprowadzić ją do jadłospisu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też uważam że warto dynię wprowadzić do jadłospisu:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe, właśnie przywiozłam wielką dynię i bede ją przerabiać 😁

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaka ciekawostka. Nie miałam o tym pojęcia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem zaskoczona informacją o dobroczynnym wpływie dyni na funkcjonowanie trzustki. Ja ograniczam przyrządzanie potraw z dodatkiem dyni właśnie z powodu jej wysokiego indeksu glikemicznego. Cudownie byłoby móc przygotowywać tyle pysznych potraw i bezkarnie się ją zajadać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mam cukrzycy, ale warto takie rzeczy wiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super! Ja kocham dynię i jem jej bardzo dużo :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń