poniedziałek, 22 października 2018

Jaglany pudding z karmelizowaną gruszką



JAGLANY PUDDING








Składniki na 3 porcje;


3/4 szklanki kaszy jaglanej
łyżka masła
2 i 1/2 szklanki mleka
szczypta soli


Dodatkowo;

3 średnie gruszki
3 łyżki cukru
rodzynki, ilość w/g uznania
łyżka soku z cytryny


Do garnka wsypać wypłukaną kaszę, wlać mnleko, dodać masło i sól. Gotować na małej mocy palnika pod przykryciem. Od czasu do czasu mieszając.
Po ok. 20 minutach kasza wchłonie mleko i zrobi się miękka. Nie gotujemy za długo, gdyż konsystencja stanie sie bardzo zbita.

Gruszki obieramy, usuwamy gniazda nasienne, kroimy na ósemki, mieszamy je ze sokiem z cytryny.
W rondelku z podwójnym dnem topimy cukier na karmel. Dodajemy gruszki.
U mnie po dodaniu gruszek karmel zbił się z jednolitą masę. Nie przejmujmy się tym, po ogrzewaniu owoców w karmel znowu się rozpuści.


Smacznego.



18 komentarzy:

  1. Ależ to musi być smaczne. Mniam, mniam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś nie miałam pojęcia, że nie powinnam jeść kaszy jaglanej. Zajadałam się nią prawie codziennie. Okazuje się, że nie można się nią raczyć przy chorobach tarczycy. Wielka szkoda! A pudding musi być pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo apetyczna propozycja Małgosiu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W sumie to jak jako jesienny deser, akurat dorwałam gruszki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie!!!!Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmmmm pysznie wygląda! Muszę zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam jaglane puddnigi w każdej wersji. Pyszne, zdrowe i pożywne :)
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie moje smaki,chociaż ostatnio coś zaniedbalam jaglanke,muszę koniecznie nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. PuszniP i zdrowo jak dla mnie to idealne sniadaśni

    OdpowiedzUsuń
  10. taki jesienny deser, pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam wszystko z kaszą jaglaną :D

    OdpowiedzUsuń
  12. zjadłabym teraz całą miseczkę;)

    OdpowiedzUsuń