środa, 3 października 2018

Naleśniki z dżemem dyniowo-jabłkowym


Bardzo smaczne i sezonowe naleśniki z dżemem dyniowo-jabłkowym.
Dynia nie ''wychodzi'' z mojej kuchni, dopóki jest, przetwarzam ją na wiele sposobów.
Dżem bardzo łatwo i szybko się przygotowuje.  Pachnie przyprawami korzennymi i pomarańczą.
Taki dżem możemy również dać do słoiczków i przechować do zimy.
Zachęcam do zrobienia



NALEŚNIKI Z DŻEMEM DYNIOWO-JABŁKOWYM










Naleśniki należy usmażyć, według swojego sprawdzonego przepisu.

Składniki na dżem;

2 kg. jabłek renet
700 g. obranej dyni
starta skórka z jednej pomarańczy
2 laski cynamonu
10 goździków
1 szklanka wody
cukier w/g uznania ja dałam ok. 1/2 kg.

Jabłka i dynię obieramy i kroimy na mniejsze kawałki. Do garnka wlewamy wodę, wrzucamy pokrojone jabłka i dynię. Dodajemy cynamon i goździki, oraz startą skórkę z pomarańczy.
Gotujemy pod przykryciem, mieszając od czasu do czasu. Gdy zrobią się miękkie, wtedy dopiero dosypujemy cukier. Mieszamy i grzejemy, w celu odparowania wody. Lub do uzyskania pożądanej przez nas konsystencji.





26 komentarzy:

  1. NAleśniki uwielbia mój Tata :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealne danie na podwieczorek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie by mi smakowały :) Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od rana "chodzą" za mną właśnie naleśniki :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, ten dżem to fajny dodatek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam naleśniki ze świeżym dżemem.
    Pychotka.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Naleśniki w każdej postaci są pyszne, a dżem ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  8. Naleśniki bardzo lubię. Mogą być w wersji wytrawnej i słodkiej, więc z pewnością takimi z dżemem jabłkowo-dyniowym zajadałabym się bez umiaru:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na naleśniki nie trzeba mnie namawiać :) Jestem chętna zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ¡¡Hola!! ¡¡Qué desayuno tan rico nos tienes preparado hoy!! Me encanta la mermelada con la que has acompañado estos panqueques, muy aromatiza con el clavo y la canela y con productos muy otoñales como son la calabaza y las manzanas, y es que me encanta el otoño, sus colore y todos sus productos. Esto si que es un capricho de desayuno, para empezar con energía. Besitos.

    OdpowiedzUsuń
  11. Małgosia wpraszam się na obiad dzisiaj :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę wypróbować ten przepis. Ciekawe, czy będzie mi spamowało :)

    OdpowiedzUsuń
  13. These crepes look delicious! I would love to try and make these myself. Great photos! Thanks for the share, have a fantastic rest of your day. Keep up the posts.

    World of Animals

    OdpowiedzUsuń
  14. takiego nalesnika bym sobie zjadła

    OdpowiedzUsuń
  15. Uuuuu naleśniki i dynia, moje dwie ulubione rzeczy :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Kochana super pomysł na pyszne naleśniki :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. O tak! Naleśniki! <3 Jestem naleśnikomaniaczką, a Twój przepis baaaardzo mi się podoba :D

    OdpowiedzUsuń
  18. fanów naleśników jest więcej niż przypuszczałem :) Dla mnie tydzień bez naleśnika to tydzień głodu :P Teraz jeszcze te dynie cos pysznego:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Super pomysl na przekasake do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Proste szybkie i pyszne, bardzo fajny przepis :)

    OdpowiedzUsuń