czwartek, 8 listopada 2018

Piernik ze śliwkami



PIERNIK ZE ŚLIWKAMI




Nie wyobrażam sobie świąt Bożego Narodzenia, bez zapachu korzennych przypraw i piernika. 
Na wierzchu ciasta znajdują się śliwki, które w połączeniu z polewą czekoladową, tworzą niesamowity smak, przybliżony do czekośliwki. Piernik jest aromatyczny i co roku w czasie świąt gości na moim stole.



































Składniki na ciasto;

20 g. korzennej przyprawy do piernika
1/2 szklanki cukru
1 i 1/2 szklanki mleka
75 g. masła
2 szklanki mąki
2 łyżki kakao
1 łyżeczka sody
2 łyżki miodu
2 jaja.

150 g. śliwek kalifornijskich

Wykonanie;

Oddzielić żółtka od białek.
Żółtka utrzeć z cukrem, miodem i miękkim masłem. 
Mąkę przesiać z kakaem i sodą.

Do zmiksowanej masy jajecznej stopniowo i na przemian dolewać mleko i suche składniki, aż do wyczerpania składników.
Białka ubić na sztywno i delikatnie połączyć z powstałą masą.
Dno foremki wyłożyć papierem do pieczenia, ułożyć śliwki i zalać ciastem.
Piec 50 do 60 minut w 160-150* lub do suchego patyczka

Polewa czekoladowa;

6 łyżek śmietanki 30%
50 g. gorzkiej czekolady

Śmietankę podgrzać, wyłączyć i dodać pokruszoną czekoladę. Mieszać, aż powstanie gęsty czekoladowy sos.

Smacznego.




Nóż firmy AMBITION



14 komentarzy:

  1. Wygląda niezwykle smacznie. Mniam, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O rany! tyle czekolady - musi być pyszny - ja jednak dodałabym jeszcze na górę wiórki kokosowe :) Tak jakoś zachciało mi się tego połączenia !

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale ładnie Ci wyszedł! Ja nie jestem jeszcze psychicznie gotowa na pierniki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Małgosiu kusisz tym piernikiem :) U mnie też świątecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja o świętach będę myślała w grudniu, w listopadzie to dla mnie stanowczo za wcześnie

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierniki mogę jeść cały rok, nie tylko w okresie świątecznym :) Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda na prawdę smacznie - na zbliżające się święta byłby idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. zastanawiałam sie dlaczego choinkowa;)
    ale pomysł ze śliwkami fajny:)

    OdpowiedzUsuń