niedziela, 4 listopada 2018

Ciasto Zebra na Pepsi



ZEBRA NA PEPSI






Ciasto jest smaczne i rozpływa się w ustach. Na wierzchu gruba polewa czekoladowa. A w składnikach znajduje się cała szklanka Pepsi. Ciasto przeznaczone jest dla łasuchów i smakoszy  czekolady.


Składniki na tortownicę o śr 22 cm.
Tylko dno wyłożyć papierem do pieczenia.


Składniki na ciasto;

1 i 1/2 szklanki cukru
5 jajek(M)
2 i 1/2 szklanki mąki
2 czybate łyżki ciemnego kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
płaska łyżeczka sody
szklanka oleju
szklanka Pepsi
dodatkowo 2 łyżki mąki

Białka ubić na sztywną pianę. Podczas ubijania dodawać stopniowo cukier. Piana ma być szklista i gładka jak na bezy.  Do ubitych białek dodać stopniowo żółtka. 
Mąkę bez dwóch dodatkowych łyżek przesiać z proszkiem i sodą.
Do masy dodawać na przemian trochę mąki, oleju i pepsi, mieszając na najniższych obrotach. Czynność powtarzać, aż do wyczerpania składników.
Ciasto podzielić na dwie równe części. Do jednej dodać dwie łyżki mąki, do drugiej kakao. 
Ciasto specjalną techniką, któą opiszę poniżej wylać na blaszkę.

Piec 170* 50 minut lub do suchego patyczka.

Polewa czekoladowa;

5 łyżek śmietanki 30%
70 g. czekolady gorzkiej

Śmietankę wlać do rondelka i zagrzać, następnie wyłączyć i dodać pokruszoną czekoladę. Wymieszać, aż powstanie gęsty sos czekoladowy.

Gotową polewę wylać na wystudzone ciasto.







Technika wylewania ciasta na blaszce jest bardzo łatwa.
Dno blaszki wykładamy papierem do pieczenia. Na środku kładziemy dwie łyżki ciemnego ciasta,
 na środek ciemnego ciasta dwie łyżki jasnego. Czynność tą powtarzamy, aż do wyczerpania obu ciast.
Podczas tej czynności obie masy będą rozlewały się po całej blaszce. Ciasto powinno sięgnąć do wysokości 3/4 boków blachy.



Smacznego 


30 komentarzy:

  1. Rewelacyjne ciacho :) kiedyś piekłam zebrę na fancie i była pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Młgosiu takiej jeszcze nie piekłam musi być pyszna

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy przepis:) o dodatku coli nie słyszałam jeszcze

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, mniam. A mi się chce bardzo coś słodkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda rewelacyjnie. Na pewno bym się objadła tym ciastem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj piękna jest.... piękna ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudnie wygląda!!!
    To ciasto było kiedyś hitem. Cola jest dla mnie niespodzianką:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lata temu piekłam zebrę, ale bez Pepsi. Narobiłaś mi apetytu, koniecznie muszę wypróbować Twój przepis. Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie piekłam i chyba nigdy jeszcze nie jadłam ciasta z dodatkiem Pepsi. Zebra wygląda wyjątkowo pięknie i smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Małgosiu rewelacyjne ciasto, moja mama bardzo często piekła kiedyś zebrę. Dziękuje za przypomnienie tego przepisu :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo jestem ciekawa jego smaku-zapisuje przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasto zerba króluje w moim domu od kilku lat .Moja żebra była bez pepsi.Pozdrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna zebra! Do tego ciasta przymierzam się od dawna :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zebra to było pierwsze ciasto, które upiekłam :) Twoja wygląda cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeju jak cudnie wygląda!!
    Musze sobie zrobić. A ta pepsi...hmm ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ja robię na wodzie gazowanej, ale spróbuję i na pepsi:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię, ale nie robiłam z dodatkiem pepsi. Zdarzało mi się z wodą gazowaną, a moja mama dawno temu robiła z oranżadą :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Małgosiu!
    Pyszne, piękne ciasto- idealne do kawki:)
    Pozdrawiam miło:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawy przepis z dodatkiem Pepsi, ciasto wygląda genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Małgosiu wspaniałe ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Z pepsi nie próbowałam, ale wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pepsi już od dawna nie pijemy ale w takiej postaci jakoś mniej nam przeszkadza xD Super ciacho! :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Pamiętam, że kiedyś mama taki robiła - muszę ej o nim przypomnieć :)

    OdpowiedzUsuń
  24. całe wieki nie piekłam zebry, smaku mi zrobiłaś

    OdpowiedzUsuń
  25. jadłam już kiedyś taką zebrę i pysznie wspominam :)

    OdpowiedzUsuń