wtorek, 13 listopada 2018

Pasta z boczkiem do pieczywa



PASTA Z BOCZKIEM DO PIECZYWA





Pasta jest bardzo aromatyczna i smaczna. W moim domu znikła bardzo szybko.

500 g. surowego boczku
kilogram cebuli
5 pomidorów suszonych
zioła prowansalskie 1 łyżeczka
bazylia 1 łyżeczka
papryka ostra wędzona 1/3 łyżeczki
papryka słodka 1/3 łyżeczki
oregano 1/3 łyżeczki
tymianek1/3 łyżeczki
ziele angielskie kilka ziaren
liść laurowy
pieprz czarny mielony i sól w/g uznania


Boczek kroimy drobno, dodajemy przyprawy oraz suszone pomidory i topimy. Na osobnej patelni smażymy pokrojoną w kostkę cebulę. Do smażenia cebuli dodajemy trochę tłuszczu spod boczku.
Gdy boczek zmięknie miksujemy go blenderem ręcznym. Następnie dokładamy usmażoną cebulkę.
Po dołożeniu cebuli już nie miksujemy. Doprawiamy jeszcze do smaku.

Smacznego.



13 komentarzy:

  1. Wyobrażam sobie jak ta boczkowa pasta musi smakować. Gdy byłam młodsza bardzo często piekłam boczek, a wytopionym smaluszkiem zajadaliśmy się bardziej niż najsmaczniejszą wędliną:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, ależ to musi być smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  3. taka pasta to coś dla mnie ;) i do tego ogoreczek kiszony

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie pasty są mega smaczne, a do tego domowe pieczywo :) Poezja!

    OdpowiedzUsuń
  5. W sam dla mojego męża, do tego ogórek kiszony i byłby szczęśliwy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O jejku! Ale fajny pomysł! Jeszcze nie jadłam pasty z boczku...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa pasta, muszę wypróbować :-)

    OdpowiedzUsuń