środa, 5 września 2018

Sernik z tahini i karobem



Polecam smaczny i wilgotny sernik.
 Niesamowity smak, dzięki masie karobowo-sezamowej


SERNIK Z TAHINI I KAROBEM





Spód;

1/3 kostki masła
1 szklanka przesianej mąki pszennej
1/4 szkanki słodzonego kakao

Składniki na spód zagniatamy. Tworzymy z ciasta kulę i owijamy we folię.
 Umieszczamy w lodówce na 20 minut. Po tym czasie, trzemy przez tarkę, na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Rozmiar blaszki 20/30. Wkładamy do piekarnika,  nagrzanego do 170*, pieczemy 10 minut.

Masa serowa;

1 kg. sera z wiaderka
4 jaja
4 łyżki skrobii kukurydzianej lub ziemniaczanej
1/3 szklanki cukru pudru
2 łyżeczki cukru waniliowego
kilka suszonych daktyli

Ser miksujemy z cukrami, dodajemy po jednym żółtku, oraz po łyżce skrobii.
Na końcu dodajemy ubitą pianę z białek i mieszamy szpatułką. Daktyle kroimy na kawałeczki i dodajemy do sera.

Masę serową wylewamy na podpieczony spód.
Nagrzewamy piekarnik do 150*, po włożeniu ciasta zmniejszamy do 120*. Pieczemy 50-55 minut bez termoobiegu.

Masa sezamowo-karobowa 8 pełnych łyżek 

Masą smarujemy gorące ciasto

Smacznego.



11 komentarzy:

  1. Jak sernik Małgosiu to ja już się częstuje apetycznie się prezentuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego sernika to ja jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tahini z pewnością dodało smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na serniki jestem zawsze chętna :) Aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Twój serniczek musi być pyszny. Mam tahini, więc wykorzystam przy najbliższym pieczeniu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podobają mi się Twoje pomysły, fajnie dobierasz smaki Małgosiu:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takiego jeszcze nie jadłam, wyglada smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa jestem jak smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Prezentuje się przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń