sobota, 13 lipca 2019

Wino z Hibiskusa



WINO Z HIBISKUSA 





Składniki;

20 l. wody 
4,5 kg. cukru
opakowanie drożdży winnych 14%
pirosiarczan potasu 4 g.

dodatkowo będziemy potrzebować, cukromierz oraz pojemnik fermentacyjny.


10 l wody gotujemy z cukrem, wrzucamy suszone kwiaty Hibiskusa i china lychee, mieszamy i odstawiamy do wystudzenia. 
Po wystudzeniu wybieramy herbatę i przelewamy do pojemnika fermentacyjnego wraz z resztą wody.
Daktyle i rodzynki dokładnie płuczemy i dodajemy do nastawu.
 Drożdże dodajemy w/g instrukcji na opakowaniu. 
Pojemnik umieszczamy w ciepłym nie nasłonecznionym miejscu. Po dwóch tygodniach usuwamy z wina bakalie.
Czekamy , aż cukier w nastawie spadnie do ''0'' (0 BLG- będzie bardzo wytrawne) wtedy dodajemy pirosiarczan potasu i mieszamy kilka minut.
Odstawiamy na dobę i dosładzamy w/g tabeli

cukier na litr wina
- słodkie > 80 g/l
- półsłodkie 40-80 g/l
- półwytrawne 15-40 g/l
- wytrawne <15 g/l

Po tym czasie odstawiamy w chłodne miejsce do wyklarowania, możemy do tego użyć środków przyśpieszających takich jak np. bentonit 

Po wyklarowaniu zlewamy znad osadu i butelkujemy.

Smacznego.













13 komentarzy:

  1. Przekażę przepis mojemu ciotecznemu bratu, który uwielbia robić wina i nalewki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam winka z: natki pietruszki, aloesu, żyworódki, ale z hibiskusa jeszcze nie.
    Na co pomaga i jak smakuje?
    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy pomysł na takie wino! Wygląda bardzo ładnie i smakuje zapewne również pysznie!
    Pozsrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie wygląda takie winko, a najbardziej cieszy że zrobione samodzielnie w domku ^_^

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie piłam jeszcze takiego wina. Musi być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię wino, szczególnie czerwone, ale takiego nie znam. Robić nie będę, ale chętnie spróbowałabym:)

    OdpowiedzUsuń
  7. lubię hibiskusa. musi być świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda wspaniale. Pozdrawiam serdecznie ☺

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaskakujące winko, z takim z hibiskusa się jeszcze nie spotkałam, nie miałam przyjemności spróbować :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ekstra, bardzo ciekawy pomysł na wino :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię wino, jednak takiego jeszcze nie piłam. Ciekawy przepis.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super przepis, wielkie dzięki
    nie wiedziałem, że można zrobić z hibiskusa
    dosyć trudno go dostać, ja znalazłem w hurtowni przypraw w Katowicach https://www.digesta.com.pl/
    Polecam, bardzo dobra jakość

    OdpowiedzUsuń