poniedziałek, 15 lipca 2019

Ciasto z czerwonymi porzeczkami i kokosową kruszonką




CIASTO Z PORZECZKAMI I KOKOSOWĄ KRUSZONKĄ




Słodkie ciasto z lekko kwaskowatymi czerwonymi porzeczkami i chrupiącą kruszonką o smaku kokosu. To jest to, na co miałam ochotę. Ciasto nie wymaga dużo pracy, wystarczy kilka składników, które na pewno masz w swojej kuchni.

Przygotuj formę 22/30 cm.

170 g. masła
5 jajek
1 szklankę cukru
łyżeczka cukru z wanilią
1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
łyżeczka proszku do pieczenia

Formę wyłóż w całości papierem do pieczenia.
Masło należy utrzeć z cukrami, dodawać po całym jajku. Stopniowo przesiane mąki z proszkiem. Miksować jeszcze przez chwilę. Ciasto wyłożyć na blachę, posypać porzeczkami i kruszonką.

Całość piec 40 minut w 160*

1 szklanka czerwonych porzeczek

 kruszonka;

60 g. masła
1/2 szklanki cukru
1 szklanka mąki
80 g. wiórków kokosowych

Wszystkie składniki na kruszonkę zagnieść ze sobą. Powstanie sypka masa.

Smacznego.




24 komentarze:

  1. Widząc zdjęcie ciasta byłam przekonana, że to drożdżowiec. A tu zaskoczenie. Ja dość często piekę ciasto drożdżowe z owocami i kokosową kruszonką. Twoja wersja ma tę zaletę, że przygotowuje się ją szybciej no i nie trzeba tak długo czekać, by skosztować

    OdpowiedzUsuń
  2. Matko, połączenie kokosa z poprzeczką, to musi być niebo na ziemi. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie ciasto zbyt długo by u mnie nie postało.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sezon na owoce, zatem i ja często wykorzystuję je w kuchni, min. w ciastach.
    Czerwoną porzeczkę wyjatkowo uwielbiam, jest doskonała także na nalewkę.
    Ciasto z kokosową kruszonką, to jest to:)
    Smacznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja lubię latem takie ciasta z owocami :)
    Pycha ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie ciasta zawsze będą kojarzyć mi się z dzieciństwem. Idealne do popołudniowej herbaty :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ pyszności dzisiaj u Ciebie, pięknie wygląda to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zporzeczkami jeszcze nie jadłam musi być pyszne

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne są takie sezonowe ciasta:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie bym zjadła. Fajny pomysł na ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie proste ciasta są zawsze dobre . Pozdrawiam cieplutko ☺

    OdpowiedzUsuń
  12. a właśnie mnie naszło na coś słodkiego :) poczęstowałabym się do kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Patrzę na Twoje ciasto ni nie umiem od niego oderwać oczu.
    Mam niesamowitą ochotę na kawałek tego ciasta.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszności!
    Wspaniałe ciacho.

    OdpowiedzUsuń
  15. Myślę, że kokos świetnie pasuje do kwaśnych porzeczek!

    OdpowiedzUsuń
  16. Z tym kokosem to fajny pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. puszyste, owocowe i ta kruszonka mniam :)

    OdpowiedzUsuń