czwartek, 14 grudnia 2017

Kotleciki ziemniaczane


Przedstawiam mój pomysł na kotlety z gotowanych ziemniaków. Swoją barwę zawdzięczają kurkumie. Są lekkie i rozpływają się w ustach. Całe danie polałam olejem Rydzowym i posypałam kaszą kuskus z suszonymi pomidorami. U mnie zniknęły w mgnieniu oka :)

KOTLETY ZIEMNIACZANE




Składniki na kotlety;

1/2 kg. ugotowanych, wystudzonych ziemniaków
1 jajko
3 łyżki mąki pszennej
sól do smaku
1/2 łyżeczki słodkiej papryki czerwonej
pieprz w/g uznania
1 łyżeczka kurkumy
3 łyżki oleju rydzowego SEMCO


Dodatkowo;

1/2 szklanki kaszy kuskus
3 suszone pomidory
1 szklanka wrzątku posolonego
sol do smaku


Ugotowane ziemniaki przeciskamy przez praskę. Łączymy z jajkiem i mąką. Doprawiamy do smaku.
Smażymy z obu stron, aż do zarumienienia.

Kasze kuskus zalewamy wrzątkiem. Przykrywamy i odstawiamy, aby napęczniała. Dodajemy kurkumę i pokrojone suszone pomidory.

Danie podałam z olejem Rydzowym.

Smacznego.





27 komentarzy:

  1. Lubie takie pomysły na obiadek a właśnie jak mydełka sie sprawdziły czy były ok?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mydełka są super.Cały czas używam. Czarne z peelingiem, a czerwone żelowe jest świetne do twarzy 💙💚💛❤

      Usuń
  2. Lubię ziemniaczane kotlety!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie jadłam takich kotlecików....

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jadłam takich. Muszą być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  5. ojej, jak ja dawno ziemniaczanych nie jadłam :) ale kurkuma nadała im piękny kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jak dawno nie jadłam takich kotlecików ziemniaczanych :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja myślałam, że to ciasteczka. Bardzo apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo smaczne sa takie kotlety często robię i dodaje jeszcze łososia ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo ciekawe, w takim wydaniu chyba nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie w domu robiło się placki z gotowanych ziemniaków ale Twój pomysł bardzo mi się podoba 😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Robię od czasu do czasu takie kotleciki. Są pyszne. Następnym razem wypróbuję z kurkumą.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie wyszły te kotleciki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię kotleciki ziemniaczane :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny pomysł na smakowite kotleciki :) <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Moje ulubione kotleciki :) Są przepyszne w smaku :)

    Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego weekendu,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja myślałam na początku, że to są jakieś ciastka :) łasuch ze mnie.
    Ale kotleciki ziemniaczane to brzmi pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię ziemniaczane kotleciki, twoje wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pyszniutkie:))chętnie zrobię w najbliższym czasie:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Nigdy takich nie jadłam. Musze wypróbować twój przepis.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Chyba nigdy takich nie jadłam, zapowiadają się ciekawie ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne kotleciki :) Idealne na urozmaicenie sobie obiadku :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Lubimy ziemniaczki na różne sposoby no i ten olej jest taki zdrowy... aczkolwiek jeszcze w smaku nam nie przypadł aż tak do gustu :P

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam takie kotleciki choć w takiej wersji jeszcze nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń