sobota, 16 grudnia 2017

Smażona wątróbka


Wątróbka przygotowana w ten sposób, zostaje w moim domu zjedzona w mgnieniu oka :)
Danie jest bardzo mało pracochłonne, polecam.


SMAŻONA WĄTRÓBKA
































Składniki;

500 g. wątróbki drobiowej
2 jaja
bułka tarta
sól i pieprz do smaku
1/2 łyżeczki papryki czerwonej słodkiej
olej do smażenia


Wykonanie;

Wątróbkę należy przepłukać na sitku. Posypać solą, pieprzem i papryką czerwoną. Ręką wymieszać, aby przyprawy wszędzie dotarły.

Jaja roztrzepać, je także należy lekko posolić. Obtaczać w nich wątróbkę a następnie w bułce tartej.
Smażyć na oleju z obu stron.
Smacznego.

17 komentarzy:

  1. Podobno wątróbkę trzeba lubić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam wątróbkę - do tego ziemniaczki i buraczki, no i jestem w raju :)

    OdpowiedzUsuń
  3. hm. w panierce wątróbki jeszcze nigdy nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubimy bardzo wątróbkę ale w panierce jeszcze nie robiłam:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Taka wątróbka jest pyszna.
    Oj, dawno jej nie robiłam.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dawno nie jadłam drobiowej wątróbki. Bardo lubię. Nie próbowałam jeszcze smażonej w bułce tartej i z dodatkiem papryki. Wygląda wspaniale:)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo lubię wątróbkę, ale muszę sama jeść bo reszta nie chce :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne i świetne danie dla krwiodawców po oddaniu krwi :)

    OdpowiedzUsuń
  9. My wbrew pozorom zawsze wątróbkę lubiłyśmy :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię wątróbkę smażoną z cebulką :) Ja raczej posypuje wyłącznie mąką, a na końcu ją solę :) Wątróbka zawiera dużo żelaza. Na podst. USDA (United States Department of Agriculture), wątróbka zawiera 17,92 mg żelaza w 100 - źródło: https://ndb.nal.usda.gov/ndb/foods/show/2585?fgcd=&manu=&lfacet=&format=&count=&max=50&offset=&sort=default&order=asc&qlookup=10111&ds=&qt=&qp=&qa=&qn=&q=&ing.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie smażyłam panierowanej...

    OdpowiedzUsuń
  12. Przyznaję Małgosiu, że wątróbki nigdy nie panierowałam więc wypróbuję, już wiem, że będzie mi smakować! Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  13. Takiej wersji wątróbki jeszcze nie jadłam, chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam wątróbkę, chętnie wypróbuję taką wersję :-)

    OdpowiedzUsuń