środa, 9 sierpnia 2017

Ciasto z mąki kukurydzianej z morelami



Pyszne ciacho,  konsystencja jego jest inna, niż zrobionego na zwykłej mące pszennej. W dodatku piękny złocisty kolor, zachęca do jedzenia. Jest proste w wykonaniu, szybko się go robi i równie szybko znika z talerzyków :)






składniki na blaszkę 25/25

2 i 1/2 szklanki mąki kukurydzianej
250 g. margaryny
1 i 1/2 szklanki cukru
 2 łyżeczki cukru z wanilią
1 łyżeczka proszku do pieczenia
6 jaj ( M )



Margarynę zmiksować z cukrami na puch. Dodawać stopniowo po jednym całym jajku. Następnie po jednej łyżce mąki przesianej z proszkiem do pieczenia. Po połączenia składników, mieszać jeszcze chwilę mikserem. Ciasto wylać na formę wyłożoną papierem do pieczenia.
Ułożyć połówki moreli. Piec 45 minut w temp 170 * z termoobiegiem, grzanie dół.

Smacznego.

37 komentarzy:

  1. Nigdy nie pichciłam nic w kuchni z mąką kukurydzianą :) Wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetycznie wygląda i zjadłabym z wielką przyjemnością kawałeczek takiego ciasta :) Pyszności Małgosiu, pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm... smakowite ciasto, nigdy nie używałam mąki kukurydzianej, ale kusi bardzo :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Z mąki kukurydzianej jeszcze ciasta nie piekłam, a widzę że to dobry pomysł bo wychodzi żółciutkie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. morele kocham, ale właśnie takie przetworzone zyskują wiele na smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne ciacho, u mnie też ostatnio morele w roli głównej ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie piękne żółciutkie:))))na pewno pyszne:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Gosiu!
    To ciasto wygląda przecudnie. Nabrałam na nie ogromnej ochoty.
    Może upiekę na niedzielę?
    Pozdrowienia i buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszne ciasto z morelami i wygląda na bardzo delikatne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. MAłgosiu przepszne to ciasto jużmam na nie ochote

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie robiłam z mąką kukurydzianą, muszę wypróbować przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Smakowicie wygląda, takie lekkie i puszyste :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę przyznać że nic nie robiłam z tą mąka i muszę nadrobić zaległości bo ciacho wygląda rewelacyjnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Już widzimy jak polewamy go napojem migdałowym ^^ Ale pycha :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Morele uwielbiam, świetny dodatek do ciast :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Moim zdaniem tak właśnie ma wyglądać prawdziwie rewelacyjne ciasto! :)
    Od razu bym się skusiła. Wcale by mnie nie trzeba było namawiać.
    Super!
    Pozdrowionka piątkowe :) Miłego popołudnia :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie jadłem jeszcze ciasta z mąki kukurydzianej :) Jestem ciekaw, jak takie ciasto smakuje. Bardzo apetycznie wygląda te ciasto :)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  18. Pięknie i pysznie wygląda :) Kolorek rzeczywiście przyciąga wzrok :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja coprawda jadłam chleb z tej mąki i wiem że jest super a ciasto bradzo apetyczne

    OdpowiedzUsuń
  20. Takie ciasto to musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciasto prezentuje się bardzo apetycznie. Nigdy takiego nie jadłam, a z przyjemnością skosztowałabym choć kawałeczek! Mniam <3

    OdpowiedzUsuń