czwartek, 17 sierpnia 2017

Cukiniowe muffinki



Trawa sezon letni, a wraz z nim spożywamy więcej warzyw. Cukinia gości w mojej kuchni codziennie. Robię z niej zupy, smażę, piekę ciasta, wykorzystuję to warzywo jak tylko mogę. Dzisiaj przygotowałam muffiny, które są pyszne i na prawdę gorąco je polecam. Przygotowanie jest na prawdę łatwe.


MUFFINY Z CUKINII








składniki na 16 sztuk

500 g cukinii ze skórką
2 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
płaska łyżeczka soli
 3 jaja
1/2 szklanki oleju


Cukinię wymyć, odciąć końcówki i zetrzeć na grubych oczkach. Wsypać do niej mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia, sól, olej i żółtka. Wymieszać wszystko ze sobą. Białka ubić na sztywno, w osobnym naczyniu i dodać do masy. Delikatnie wymieszać.
Łyżką wyłożyć do foremek silikonowych i piec w 160 * około 30 minut z termoobiegiem opcja dół.





17 komentarzy:

  1. Małgosiu świetny pomysł na pyszne mufinki 😃

    OdpowiedzUsuń
  2. wygladaja pysznie jeszcze takich nie jadlam:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne i fit bo bez cukru ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. takie muffinki uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. No proszę jaki fajny pomysł. Ja mam tyle cukinii, że już nie wiem co z nią robić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobry pomysł z tymi muffinami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na takie muffinki to ja się pisze :) Pyszności Małgosiu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W mojej kuchni też teraz cukinia jest częstym gościem a Twoje muffinki wyglądają pysznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Super muffinki z cukinii ☺ U minie także cukinia gości w kuchni ☺ Z tego powodu, że mamy sezon na cukinię, przygotowałem na moim blogu artykuł na temat wartości odżywczej cukinii ☺

    Pozdrawiam serdecznie,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszne :) cukinia do świetny dodatek do wypieów :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale ładne ^^ Do tej pory robiłyśmy tylko ciasto czekoladowe z cukinią :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Muffinki z cukinią na słono? Robię z cukrem. Też są pyszne.
    Gosiu, swój warzywnik to najcudowniejsza rzecz ale obecny okres jest trudny do przetworzenia.
    Wiele jest warzyw, które trzeba zamrozić, władować w słoiki. Dzisiaj popędziliśmy do Czech.
    Przed momentem wróciliśmy. Muszę sklecić jeszcze jakiś post.
    Pa. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Moje smaki ;) cudowne muffinki

    OdpowiedzUsuń