poniedziałek, 28 sierpnia 2017

Żytnie gofry z ricottą



Gofry z mąki żytniej są pyszne i rozchodzą się w moim domu jak świeże bułeczki. Zazwyczaj podaję je na słono i pikantnie. Bardzo pasują do takich właśnie dodatków. Z podanych składników zrobiłam 7 dużych gofrów.


GOFRY WYTRAWNE








10 łyżek mąki żytniej
płaska łyżeczka soli
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
6 jaj S
3 łyżki oleju

250 g. serka Ricotta
szczypiorek
papryka czerwona
sól i pieprz do smaku



















Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywno. Do przesianej mąki z proszkiem wlać żółtka, sól i olej. Wymieszać mikserem. Dodać ubitą pianę z białek.
Upiec gofry. 
Gofrownicę przed każdym nałożeniem ciasta dobrze jest wysmarować silikonowym pędzelkiem namoczonym w oleju.

Serek wymieszać z pokrojonym szczypiorkiem, solą i pieprzem. Serek Ricotta jest bardzo puszysty i delikatny. 

Smacznego.

17 komentarzy:

  1. Na takie gofry możesz mnie zaprosić Małgosiu, a stawię się bardzo szybko i zjem grzecznie wszystko ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł na gofry na wytrawnie :) Muszę wypróbować, gdyż gofrów z mąki żytniej jeszcze nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Do tej pory jadałam tylko gofry "na słodko". Wersja wytrawna jest bardzo kusząca:_

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę przyznać, że u mnie gofry zawsze na słodko, a Twoje wyglądają smakowicie i chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno nie jadłam gofrów... jak jadłam to właśnie na wytrawnie ale dawno... mam ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wytrawne gofry..., brzmi pysznie. Są idealne na śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wygladaja przepysznie :) ale bym zjadla
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale pychotki. Narobiłaś mi ogromnego "smaka". Jak ja dawno nie jadłam gofrów. Jakiś czas temu pożyczyłam maszynkę do gofrów i nie powróciła. Muszę kupić nową.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj posmakowałam bym takich gofrów :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają świetnie! Dawno nie jadłam gofrów, będę musiała spróbować ^^!

    yollowe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Super urozmaicenie na śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super gofry ☺ Bardzo lubię gofry na słodko ☺

    Pozdrawiam serdecznie,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń