piątek, 25 sierpnia 2017

kotlety z jajek i ryżu-wegetariańskie


Kotlety są pyszne. Jeżeli je raz zrobisz, na pewno na tym pierwszym razie się nie skończy.
Są delikatne, chrupiące i rozpływają się w ustach. Ze składników, które wymienię wyszło 20 kotlecików.






6 jaj ugotowanych na twardo
3 szklanki ugotowanego ryżu
1 surowe jajo
1/2 pęczka szczypiorku
5 sztuk suszonych pomidorów w oleju + 1 łyżka oleju
4 łyżki bułki tartej
sól, pieprz
olej do smażenia, bułka tarta do obtoczenia kotlecików

Jaja przeciskamy przez praskę niezbyt drobną. Dodajemy do ciepłego ugotowanego ryżu. Szczypiorek i pomidorki drobno siekamy, dodajemy olej z pomidorów, bułkę tartą, surowe jajo Wszystkie składniki mieszamy łyżką. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem.
Smażymy z obu stron na złoty kolor.

Smacznego.




29 komentarzy:

  1. Uwielbiam kotlety z jajek, ale nigdy nie dodawałam do nich ryżu. Muszę kiedyś spróbować Twojej wersji:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takich jeszcze nie jadłam, ale wyglądają pysznie Małgosiu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię kotlety z jajek. Robiłam je kiedyś dość często, ale nigdy nie dodawałam ryżu. Bardzo apetycznie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszą być bardzo smaczne, ciekawe połączenie :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne kotleciki Pani zrobiła ☺ Bardzo lubię kotlety z jajek, ale jeszcze nie robiłem kotletów z jajek i ryżu. Na pewno spróbuję zrobić takie kotleciki. Dzisiaj akurat zrobiłem kotleciki z kaszy orkiszowej i wyszły przepysznie. Ostatnio także robiłem kotleciki z cukinii. Także wyszły przepyszne. Bardzo lubię kotlety z różnych kasz, jajek lub z różnych warzyw - są o sto kroć lepsze niż kotlety mielone ☺

    Pozdrawiam serdecznie,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny pomysł na bezmięsne kotleciki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają przepysznie Gosieńko. Chętnie skorzystam z Twojego przepisu Kochana. :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa propozycja na wegetariańskie danie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie kotlety.
    Są pyszne.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetna propozycja, nie tylko dla wegetarian:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny pomysł, bardzo apetyczna kotleciki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają bardzo smakowicie, choć ja zapewne bym je upiekła, bo za smażonymi rzeczami nie przepadam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Takiej wersji jeszcze nie jadłam, wyglądają bardzo pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba już wiem co będę jadła jutro na obiad... :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Apetycznie wyglądają i na pewno tak smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo lubię wegetariańskie kotleciki, są pożywne, zdrowe i przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo apetyczna propozycja :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię takie kotleciki :) Wspaniale się prezentują i na pewno tak samo smakują :)

    OdpowiedzUsuń