poniedziałek, 6 grudnia 2021

Ciasto kruche ze śliwkami i mąką ryżową

  

CIASTO KRUCHE ZE ŚLIWKAMI I MĄKĄ RYŻOWĄ




Mąka ryżowa dodaje ciastu większej kruchości. Sprawia wrażenie jak gdyby nie było w nim tłuszczu, a jest cała kostka masła. Śliwki to moje domowe powidła, do których dodałam laskę cynamonu i kilka goździków. Podgrzałam i nabrał świątecznego aromatu. Ciasto pachnie przepięknie, znika w okamgnieniu. 


Składniki na formę 25/25 cm.

1 kostka masła (200 g.)

2 i 1/2 szklanki mąki pszennej

100 g. mąki ryżowej

2 łyżki cukru z wanilią

2 całe jaja


litrowy słoik dżemu lub powideł śliwkowych

laska cynamonu

5 goździków

cukier puder do posypania ciasta

Wykonanie;

Do masła wsypać przesiane mąki i drobno go pokroić. Dodać jajka i cukier z wanilią. 

Ciasto zagnieść, aż składniki połączą się. Umieścić w misce, miskę przykryć folią i na pół godziny włożyć do lodówki. 

Dno formy wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto podzielić na dwie części, jedną wyłożyć na dno formy, na nią powidła (mogą być ciepłe), na powidła wykładamy drugą część ciasta. Jest ono kruche, więc nie da się wałkować, najlepiej rękoma rozsypywać po kawałkach.

Z powideł wyjąć laskę cynamonu, goździków nie wyjmowałam, stanowiły doskonały aromat.

Całość umieszczamy w piekarniku rozgrzanym do 170* i pieczemy 40 minut.


Smacznego.






13 komentarzy:

  1. Witam :) Bardzo długo nie odwiedzałem różnych blogów :) Po prostu musiałem zrobić sobie dużą przerwę od blogów :)
    Muszę częściej teraz wpadać tutaj. Dużo ciekawych przepisów niestety przegapiłem, ale muszę to nadrobić ;)
    Wracając do przepisu, muszę przyznać, że bardzo ciekawe jest te ciasto. Bardzo smakowicie wygląda i nawet nie dużo jest składników na przyrządzenie takiego ciasta.

    Życzę miłego dnia,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  2. To coś dla mnie, lubię ciasta kruche a powidła uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ależ dawno nie jadłam ciasta ze śliwkami!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda i smakuje zapewne przepysznie. Dobrych i smacznych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawe ciasto muszę takie zrobić

    OdpowiedzUsuń