czwartek, 2 grudnia 2021

Dżem z boczku i czerwonej cebuli


DŻEM Z BOCZKU I 
CZERWONEJ CEBULI







Dżem z boczku, prawdopodobnie trudno sobie wyobrazić, sama nazwa daje dużo do myślenia. Jednak niepotrzebnie, zrób, spróbuj i przekonaj się , że warto.
Nie jest ekonomiczny, z podanych składników, wyjdzie właśnie taki mały słoiczek ok 350 ml.


Składniki;

700 g. wędzonego surowego boczku
1 szklanka posiekanej cebuli czerwonej
4 posiekane ząbki czosnku
1 płaska łyżeczka słodkiej papryki wędzonej
1 łyżeczka ostrej papryki wędzonej
50 ml. whiski
40 ml octu balsamicznego
100 g. cukru brązowego
5 łyżek miodu

Boczek pokroić na cienkie plasterki, potem w kosteczkę, wytopić z niego tłuszcz. Plasterki boczku wyjąc z tłuszczu, odsączyć na ręczniku papierowym. Trochę tłuszczu pozostawiamy na patelni, smażymy na nim posiekane cebule, dodajemy pokrojone ząbki czosnku, posypujemy papryką słodką i ostrą. Wlewamy whiski i gotujemy. Następnie dodajemy 40 ml. octu balsamicznego, 5 łyżek miodu. Gotujemy wszystko razem i dodajemy wcześniej podsmażony boczek. Powinno się gotować około 10 minut. Całość można zmiksować blenderem, w celu uzyskania gładszej konsystencji.

Smacznego.


8 komentarzy:

  1. Nie wiedziałam, że można zrobić taki dżem. Super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy jeszcze takiego nie jadłam ale jestem pewna, że będzie mi smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowite i oryginalne połączenie.
    Spróbowałabym z przyjemnością, bo to dla mnie zupełna nowość :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo jestem ciekawa tego dżemu:))))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapisałam przepis dla rodziców.

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę przyznać, że dość ciekawie wygląda ten dżem. Nigdy takiego dżemu nie jadłem jeszcze a powiem szczerze, że dość smakowicie prezentuje się na tym zdjęciu, że sam bym z chęcią zjadł.
    Mam tylko pytanie odnośnie whiskey. Czy czuć ten alkohol w tym dżemie? Chciałem się o to zapytać, gdyż ja nie piję alkoholu i nie lubię go, dlatego też mógłby mi ten smak przeszkadzać, o ile rzeczywiście czuć go w tym dżemie.
    Ma Pani naprawdę talent do różnych dań no i przede wszystkim do gotowania.
    Uwielbiam Panią za to, że dzieli się Pani różnymi fantastycznymi przepisami z czytelnikami tego bloga.
    Widać, że wszystko jest robione z Pasją :)

    Pozdrawiam najmocniej i życzę miłego dnia,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam że na smalec mówią: "drzem ze świni".

    OdpowiedzUsuń