czwartek, 26 maja 2022

Chleb pszenny z czarnymi oliwkami



  CHLEB PSZENNY  Z CZARNYMI OLIWKAMI



Bardzo łatwy w przygotowaniu chlebuś z chrupiącą skórką. Jest na drożdżach, których w ogóle nie czuć w smaku podczas jedzenia. Ciasto nie wymaga wyrabiania. Kilka składników mieszamy łyżką i gotowe. Polecam.

Składniki;

500 g. pszennej mąki (typ 450)

500 ml ciepłej wody

25 g. drożdży w kostce1 płaska łyżeczka cukru

płaska łyżka soli

3 łyżki oleju

3 łyżki płatków owsianych naturalnych

ok. 20 sztuk czarnych oliwek.


Przygotowanie;

Mąkę przesiać i wymieszać ze solą, odstawić. W osobnym naczyniu do wody dodać drożdże, cukier i płatki. Mieszać, aż drożdże rozpuszczą się. Wsypać do drożdżowej mieszanki mąkę wymieszaną ze solą i olej. Całość wymieszać drewnianą łyżką w dość dużej misce, ponieważ ciasto bardzo rośnie. Nakryć ściereczką i odstawić na 40 minut. Formę wyłożyć w całości papierem do pieczenia. Po czterdziestu minutach dodać pokrojone oliwki i delikatnie wymieszać. Ciasto przełożyć do formy. Piec 40 minut w 190 *C. Na dolną półkę piekarnika umieścić naczynie z wodą, aby podczas pieczenia chleb nabrał wilgotności.


Smacznego.





12 komentarzy:

  1. Wspaniale wygląda chlebek :) Akurat mam jeszcze drożdże suszone, to przy najbliższej okazji zrobię go :) Zapraszam Cię do odwiedzenia mojej odświeżonej, nowoczesnej strony. Niestety, mam problemy techniczne na Facebooku i wszystkie posty zniknęły z głównej strony. Tylko po kliknięciu zdjęć można je przeczytać. Na mojej stronie będę kontynuował publikowanie wpisów :)
    Pozdrawiam serdecznie i życzę Tobie miłego dnia,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam serdecznie ♡
    Chlebek wygląda pięknie, kocham takie pieczone w domu pieczywko :) Bardzo apetycznie, aż zgłodniałam! Dziękuję za świetny przepis i inspirację :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że nie jadłam jeszcze takiego chleba.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam domowy chleb. Z oliwkami jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  5. chlebek wygląda idealnie

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakoś nigdy nie wpadłam na pomysł, żeby dodać do ciasta na chleb, a okazuje się,że wygląda to pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moi synowie byliby zachwyceni, gdybym upiekła!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale oryginalny przepis! Chleba z oliwkami jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie widziałam jeszcze takiego chleba :) Chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chleba z oliwkami jeszcze nie próbowałam, ale czemu nie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też od wielu lat piekę chleb ale nigdy nie robiłam z oliwkami.
    Skorzystam w Twojego przepisu.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń