niedziela, 19 czerwca 2022

Sernik z mlekiem w proszku


 SERNIK Z MLEKIEM W PROSZKU





Sernik jest pyszny, delikatny, puszysty i rozpływa się w ustach. Dno tortownicy wyłożyłam kakaowymi herbatnikami. Dosyć często go piekę, jednak dopiero teraz udało mi się zrobić zdjęcie, ponieważ znikał jeszcze ciepły. Gorąco polecam.

Przygotuj tortownicę o śr. 35 cm lub formę prostokątną 25/36 cm. Wyłóż papierem do pieczenia i ułóż herbatniki.

Składniki na sernik;

1 kg sera białego (najlepszy jest z wiaderka u mnie firmy Piątnica)
6 jajek  (L)
2 duże opakowania budyniu śmietankowego bez cukru
3/4 szklanki oleju
1 i 1/2 szklanki zimnego mleka
1 i 1/2 granulowanego mleka w proszku
1 szklanka cukru 
1 łyżka cukru z wanilią

Jaja oddzielić białka od żółtek. Twaróg, żółtka, cukier waniliowy i budyń zmiksować. Dosypać mleko w proszku i olej. Wymieszać.

Białka ubić na sztywno z cukrem. Ubite białka na przemian z zimnym mlekiem stopniowo dodawać do masy serowej. Mieszać szpatułką lub mikserem na najniższych obrotach.

Sernik piec w 170* góra dół bez termoobiegu przez 40 minut. Po tym czasie należy wyłączyć piekarnik i nie otwierać go przez godzinę. Po upływie godziny można otworzyć.
Jeżeli uchylimy drzwiczki piekarnika zaraz po upieczeniu sernik opadnie.

Smacznego.





4 komentarze:

  1. To najlepszy tradycyjny sernik, który piekłam

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam sernik z mlekiem w proszku :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem szczerze, że bardzo smakowicie wygląda ten sernik. Kiedyś robiłem bez dodatku budyniu, a zamiast jego, dodałem mąkę pszenną, a dodatkiem aromatyzującego ciasto był olejek do ciasta :) Z pewnością kiedyś wypróbuję użyć mleka w proszku do masy serowej.

    Pozdrawiam gorąco,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  4. Jej, pyszności. Jak ja kocham wszelkie serniczki :)

    OdpowiedzUsuń