poniedziałek, 20 czerwca 2022

Ekspresowe ciasteczka owsiane



  EKSPRESOWE CIASTECZKA OWSIANE




Takie ciasteczka zrobisz w kilka minut. Są chrupiące i pachnące. Do moich dodałam posiekaną żurawinę i płatki migdałów. Równie dobrze mogą być bez dodatków. Do wypieku użyłam płatków owsianych błyskawicznych, równie dobrze sprawdzą się płatki orkiszowe lub zwykłe górskie. 


Składniki;

1 i 1/2 szklanki płatków owsianych
1/2 kostki masła
2 jajka :M)
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżki cukru
2 łyżki mąki (czubate)

Wykonanie;

Masło ma być miękkie, ja go lekko podgrzałam i ostudziłam. Do masła wsypać płatki, wbić jaja, dodać mąkę, proszek i cukier. Wymieszać łyżką.

Formę do pieczenia wyłożyć papierem, z ciasta formować kuleczki wielkości orzecha włoskiego, spłaszczać je na papierze do pieczenia.
Z podanych składników wyszło 14 sztuk ciastek.

Piec w temp 170* 10 minut. Pierwsze 5 minut z termoobiegiem, następnie sam dół. Po upieczeniu potrzymać w piekarniku jeszcze ok 5 minut. Po tym czasie otworzyć drzwiczki piekarnika.

Smacznego.




10 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie ciasteczka, jako dodatek do kawusi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealne do kawki. Na pewno są pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno wypróbuję. Uwielbiam takie owsiane ciasteczka, ale kupcze są dosyć drogie, swoje to wiadomo i o wiele lepiej smakują :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja chętnie się poczęstuję takim ciasteczkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne! Bardzo lubię ciasteczka owsiane, chętnie wypróbuję przepis

    OdpowiedzUsuń
  6. a wiesz że ja jeszcze nie robiłam owsianych ciasteczek

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepyszne ciasteczka :) Warto wypróbować je ;)
    Pozdrawiam serdecznie i życzę Tobie miłego dnia,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  8. Pycha! Idealne na zdrową przekąskę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Adorabili, mi piacciono tanto, complimenti!

    OdpowiedzUsuń