niedziela, 4 lutego 2024

Oponki serowe


 OPONKI SEROWE


Pyszne i na prawdę bardzo łatwe w zrobieniu tradycyjne oponki. Tłusty czwartek już za pasem, dzisiaj zrobiłam test przepisu, który dostałam od koleżanki. 


Składniki na ok. 50 sztuk. Przyznam się, że nawet nie liczyłam, gdyż znikały jeszcze ciepłe 😃

500 g. mąki pszennej
500 g. sera białego tłustego
3 jaja
1/3 szklanki cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego
1 łyżeczka octu

Dodatkowo;

Olej do smażenia
Cukier puder
Cynamon mielony

Sposób wykonania;

Do miski przesiej mąkę z sodą, wsyp cukry, wymieszaj łyżką. Ser biały zgnieć tłuczkiem do ziemniaków, lub widelcem i połącz razem z mąką. Teraz możesz wbic jaja i dolać ocet. Rękoma zagnieć ciasto. 
Następnie rozwałkuj go i wykrawaj kółka, w środku mniejsze. 
Olej rozgrzej i smaż z obydwu stron na złoty kolor. Wyjmuj na ręcznik papierowy, aby je odsączyć z tłuszczu.
Posyp cukrem pudrem wymieszanym z cynamonem.

Smacznego 😍😃



37 komentarzy:

  1. O, trzeba będzie wypróbować bo rzeczywiście wyglądają na pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię oponki. :)
    Kiedyś robiłam z tego przepisu, ale później zmieniłam go nieco i od tamtej pory stosuję ten nowy - jest u mnie w blogu.
    W tym roku nie wiem, co zrobię, za dużo pomysłów.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  3. They look sensational, they look fluffy and that's very good. The touch of cinnamon is great.😋😋
    You are very right, when there are sweet tooths at home, it is in danger until you can take the photos.😊😊
    Happy afternoon.😘

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama na pewno bym sobie je pojadła.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pieknie wyglądają, myślę co zrobić na tłusty czwartek ,tyle przepisów.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyszły Ci wspaniałe oponki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oh, z nieba mi spadłaś z tym przepisem - smak dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam, zwłaszcza te małe kuleczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam zwłaszcza te małe kuleczki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. I takie pączki są zawsze smaczne i idealne, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Smakowicie! Wczoraj akurat słuchałam audycji w radiu o różnych słodkościach na karnawał i tłusty czwartek. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna alternatywa dla tradycyjnych pączków :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na tłusty czwartek w sam raz. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę przyznać, że przepysznie prezentują się te oponki :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Hahah, fajne są. Wyglądają trochę jak grubiutkie kalmarowe krążki :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Zjadłabym, wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyglądają przepysznie te oponki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Looks very tasty :)

    https://brigittapasztor.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Dawno już nie piekłam a są naprawdę pyszotne:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dawno już nie piekłam a są naprawdę pyszotne:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dawno już ich nie jadłam, kiedyś jeszcze w domu rodzinnym często z siostrami piekłyśmy oponki... miłe wspomnienia:)

    OdpowiedzUsuń