wtorek, 10 września 2024

Ogórki w zalewie curry


 OGÓRKI W ZALEWIE CURRY 

NA ZIMĘ 





Ogórki w zalewie curry, pyszne, chrupiące i lekko pikantne. Idealne do kanapek.

4 kg. ogórków 
4 cebule 
8 łyżeczek gorczycy 
4 łyżeczki pieprzu czarnego 


Ponadto na zalewę;

3 litry wody 
2 szklanki octu 10%
3 szklanki cukru 
4 płaskie łyżki soli 

Ogórki wymyk i pokrój w słupki. Cebulę pokrój w krążki. Na dno każdego słoika wsyp po kilka ziarenek pieprzu i 1/3 łyżeczki gorczycy. 
Podkładaj ogórki i cebulę.

Składniki na zalewę wymieszaj i zagotuj. Gorącą zalewą wypełnij słoiki, zakręć je. 
Pasteryzuj po 20 minut. 

17 komentarzy:

  1. Robiłam i są pyszne, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też robię takie ogórki. Moja rodzina bardzo je lubi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Małgosiu, Twój przepis jest wyśmienity! Idealnie nadają się do hamburgera.
    Pozdrowienia od
    https://siempreseraprimavera.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi pysznie. Takich ogórków jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój smak, bo curry, to jedna z ulubionych moich przypraw:)
    Smacznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mojemu mężowi na pewno by zasmakowały :) Lubi pikantne rzeczy. Także dziękuję za przepis. Możliwe, że wykorzystam. Osobiście wolę klasyczne kiszone :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam, chociaż sama nie robiłam ich. Gorące pozdrowienia 😘

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam ogórki. Ale takich nie jadłam
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam kiedyś ogórki w takiej zalewie, tylko w formie sałatki, czyli pokrojone w talarki... są świetne:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś robiłam takie ogórki. Są pyszne. Muszę je jeszcze zrobić bo w sprzedaży są jeszcze gruntowe ogórki.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam te ogórki! Moja mama je robi!

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapewne pyszne, jednak nie wiem, czy znajdę czas, aby je zrobić...

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny przepis, dziękuję za jego udostępnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ach zrobiłam około 20 słoiczków w zeszłym roku i niestety nam średnio smakują. W tym roku tylko klasyki i wersja sałatka :)

    OdpowiedzUsuń