wtorek, 10 września 2024

Knedle z morelami na białym serze

 

KNEDLE Z MORELAMI 

NA BIAŁYM SERZE





Składniki na ciasto;

450 g. sera białego w kostce
2 jaja
2 łyżki cukru
2 łyżki miękkiego masła
3 szklanki mąki 
1/3 łyżeczki soli

12 małych moreli
bułka tarta i masło 

Twaróg przeciśnij przez praskę,  lub zgnieć widelcem. Dodaj jaja, cukier, masło, sól i mąkę. Jeżeli ser jest mokry dołóż więcej mąki. Ciasto nie powinno kleić się do rąk. Zawiń we folię i umieść w lodówce na dwie godziny.
Morele przepołów, usuń pestki. W szerokim rondlu nastaw lekko osoloną wodę do gotowania knedli.
Dużą łyżką odrywaj kawałki ciasta, uformuj knedelki. Gotuj 8-10 minut. 
Polej je masłem ze zrumienioną bułeczką, posyp cukrem.

Smacznego.




9 komentarzy:

  1. Wydaje się łatwe do zrobienia. Pomyślę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takich z morelami jeszcze nie jadłam. Zazwyczaj jem te ze śliwką węgierką. Chętnie spróbuję wersji z białym serem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak będę robić knedle, to z pewnością wypróbuję Twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam, że takich knedli to ja jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  5. To mi pasuje, lubię knedle, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. OMG, brzmi pysznie! Muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O rety, wieki już nie jadłam knedli, ale narobiłaś mi smaka...

    OdpowiedzUsuń
  8. Knedle jadłam i robiłam zaledwie kilka razy bo jakoś za nimi nie przepadamy, ale twoje oczywiście wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń