czwartek, 26 września 2024

Ciasto z malinami i bezą- Malinowa Chmurka

 

 CIASTO Z MALINAMI I BEZĄ



Pyszne słodko kwaskowate ciasto na kruchym spodzie. Wydaje się pracochłonne i skomplikowane, ale takie nie jest. Dla ułatwienia przygotowania tego ciasta, włóż maliny do zamrażarki.
Przygotuj formę 25/30 cm, wyłóż ją papierem do pieczenia.

Ciasto kruche;

200 g. margaryny
1/3 szklanki cukru
4 żółtka
2 i 1/2 szklanki mąki pszennej
1/2 łyżeczki do pieczenia
2 łyżeczki cukru z wanilią

Margaryna powinna być bardzo miękka, można umieścić ją na chwilę w mikrofalówce. Do miękkiej margaryny dołóż żółtka, cukry i przesianą z proszkiem do pieczenia mąkę. Wymieszaj ciasto łyżką. Surowym ciastem wyklej dno formy do pieczenia, nakłuj widelcem. Piekarnik nagrzej do 170*. Umieść formę z ciastem i piecz 20 minut opcja góra/dół.
Po upieczeniu dobrze wystudź. Podczas pieczenia ciasta przygotowałam galaretkę, czyli rozpuściłam ją we wrzątku i również ukręciłam bezę.

Składniki na bezę;

4 białka
3/4 szklanki cukru kryształu lub drobnego

Galaretka malinowa;

3 galaretki w proszku o smaku malinowym
3 garście zamrożonych malin

200 ml śmietanki 30%

Białka ubijaj, stopniowo w trzech turach dosyp cukier. Miksuj, aż masa będzie bardzo sztywna i szklista. 
Surową bezę rozprowadziłam na papierze do pieczenia. Piekłam 40 minut w 100* opcja góra/dół. Następnie wyłączyłam grzanie i lekko uchyliłam piekarnik. Beza powinna ostygnąć w piekarniku.

Do zimnej galaretki wsypałam zamrożone maliny. Bardzo przyspieszyło to proces tężenia. Wyłożyłam na ostudzone ciasto. Następnie umieściłam ubitą śmietankę kremówkę i wystudzoną bezę.

Ciasto umieściłam w lodówce na dwie godziny. 

Smacznego.



Ciasto można przechowywać do czterech dni w lodówce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz