niedziela, 15 marca 2020

Sernik Straciatella




SERNIK STRACIATELLA



 Sernik jest pyszny, wilgotny i rozpływa się w ustach. Polecam.
Składniki na tortownicę o wymiarach 24 cm średnicy.

Spód;

1/2 kostki masła
szklanka mąki
1 kopiata łyżka kakao
1/2 szklanki cukru

Mąkę przesiać, wymieszać z kakao i cukrem, zagnieść wszystko razem z masłem. Ciastem wyłożyć dno tortownicy. Włożyć do nagrzanego do 160 * piekarnika i zapiec pięć minut.

Masa serowa;

1 kg. sera białego (z wiaderka)
3/4 szklanki cukru
5 jaj
100 g. gorzkiej czekolady

Żółtka oddzielić od białek. Żółtka i cukier zmiksować na kogel mogel. Dodawać stopniowo ser biały.
Następnie ubite białka. Całość wymieszać silikonowa szpatułką.
Do masy serowej wlać stopniowo małą stróżką roztopioną, zimną czekoladę.

Na podpieczony spód, wylewamy masę serową.
Pieczemy 60 minut w 175*C

Smacznego.




13 komentarzy:

  1. Małgosiu!
    Cieszę się, że jesteś po długiej przerwie.
    Przepis na sernik jest bardzo ciekawy.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Łucjo. Ja też cieszę się, że znowu jestem :)

      Usuń
  2. Nie piekłam jeszcze takiego . Stęskniłam się za Twoimi przepisami . Pozdrawiam serdecznie 💖

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że taki sernik mocno by mi zasmakował.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam serniki, więc tego również bym sobie nie odmówiła. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda intrygująco. Wręcz trochę rustykalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Serniki bardzo lubię i Twój na pewno by mi smakował:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Szybki w przygotowaniu i z pewnością bardzo smaczny:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszny sernik,coś dla moich chłopaków :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Prezentuje się przepysznie, porywam kawałek do kawki :)

    OdpowiedzUsuń