środa, 11 listopada 2020

Pyszne ciasto dyniowe



  CIASTO DYNIOWE





Pyszne ciasto z dyni z mnóstwem przypraw. Jest odpowiednio wilgotne i miękkie.
Doskonałe będzie również na święta, gdyż w smaku przypomina piernik. Jest alternatywą do wykorzystania tego jesiennego warzywa, również dla jego niejadków. Jeżeli dynia ma miękka skórkę nawet ona się nie zmarnuje, ponieważ trzemy dynię z nią. Moje ciasto jest prawie koloru czarnego, ponieważ wykorzystałam do niego czarny proszek kakaowy. Można go zastąpić zwykłym kakao.

Składniki na tortownicę 22 cm.

1 kg dyni
300 g, cukru
400 g. mąki pszennej
1i i 1/2 szklanki oleju
6 jaj (M)
1 łyżka czarnego kakao lub 2 kopiate łyżki innego kakao
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki startych goździków
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Dynię zetrzeć, odstawić i odcisnąć sok.
W jednym naczyniu mieszamy suche składniki - cukier, przesianą mąkę, proszek do pieczenia, przyprawy, sodę i kakao.
 W drugim naczyniu mieszamy mokre składniki-jaja, olej. 
Mokre składniki mieszamy trzepaczką i stopniowo dodajemy suche. Gdy masa zacznie gęstnieć, mieszanie kontynuujemy mikserem. Na sam koniec dajemy odciśniętą dynię, mieszamy.

Dno formy do pieczenia wykładamy od spodu papierem. Wylewamy surowe ciasto, następnie wkładamy do nagrzanego do 170* piekarnika. Pieczemy opcja dół 50 minut w 150* C


Smacznego.






10 komentarzy:

  1. Zapisałam przepis i na pewno go wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam trzeba będzie sprobować😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Też wypróbuję:)Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo zaskoczył mnie kolor ciasta. Spodziewałam się żółto-pomarańczowego, no ale dodatek czarnego kakao zrobił swoje.
    Przepis zanotuję i wykorzystam przygotowując torty dla wnuków.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny przepis na ciasto dyniowe <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Takiego wersji ciasta rynkowego nie znałam... przepis wart zanotowania zwłaszcza że jeszcze jedna dynia czeka na parapecie w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Częstuję się kawałeczkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jadłam już z burakami czerwonymi ale z dynią jeszcze nie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. W wersji czekoladowej ciasta dyniowego jeszcze nie jadłam, ale wygląda na pyszne :) Chętnie bym porwała kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sezon dyniowy powoli dobiega końca, a ja nawet jej nie spróbowałam :P Ciasto wygląda mega :D

    OdpowiedzUsuń