czwartek, 24 marca 2022

Kruche ciasteczka


 KRUCHE CIASTECZKA




 Kruche ciasteczka, pachnące o maślanym smaku. Rozpływają się w ustach. Ilość składników powinna być taka jaką podam w przepisie, ponieważ ciasto jest o prawidłowej konsystencji. Nie powinno być gęstsze, ani rzadsze. Ciastka należy wyciskać za pomocą szprycy, jest to trochę ciężkie, jednak wynik końcowy wart jest tego. Z podanej ilości zrobiłam 110 sztuk ciastek.

Składniki ;

320 g. mąki pszennej
50 g. mąki ziemniaczanej
200 g. masła
4 żółtka ze średnich jajek
1/2 szklanki cukru pudru

Masło zmiksuj na puch, dodawaj po łyżce cukru pudru. Po połączeniu masła i cukru powinno się miksować ok 5 minut. Dodawaj po jednym żółtku, wanilię i stopniowo mąki. 
ciasto należy umieścić w rękawie cukierniczym i wyciskać ciasteczka. Podczas pieczenia nie rosną, więc możemy nie robić zbyt dużych odległości. 
Ciastka włoży do nagrzanego piekarnika 

Piec 12 minut w 180* 

Smacznego



















6 komentarzy:

  1. Jak ja dawno nie jadłam takich ciasteczek. Pychota.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak jak Wioleta, dawno nie jadłam takich kruchych ciasteczek i mi to uświadomiłaś :D Wyglądają smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na jednym ciasteczku na pewno by się nie skończyło,uwielbiam takie ciacha:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealnie nadają się do kawy. Pychotka ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe te ciasteczka! Podkradam kilka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie, że na maśle. Te sklepowe z jakichś dziwnych tłuszczy wytwarzają, więc staram się nie kupować.

    OdpowiedzUsuń