sobota, 2 grudnia 2023

Domowa czekolada z bakaliami


 DOMOWA CZEKOLADA

 Z BAKALIAMI



Przepis pochodzi z zeszytu mojej mamy. Nasze mamy i babcie wiedziały, jak umilić dzieciństwo nam i wcześniejszym pokoleniom. Obecnie sklepy są zaopatrzone w różne marki czekolad, jest wiele smaków i różnorodna gama nadzień. Mam jednak wrażenie, że są one przesłodzone, nawet gorzkie czekolady nie są na prawdę gorzkie. Zrobienie tej domowej czekolady jest dziecinnie łatwe, możesz nadziać ją bakaliami jakimi lubisz. Ja dodałam czarne morele, miechunkę i odrobinkę orzechów włoskich. 


Składniki;

500 g. mleka w proszku

5 łyżek kakao

1/2 kostki masła (100 g.)

1 szklanka cukru

3/4 szklanki wody

1 kieliszek użyłam Martini

kilka kropel zapachu pomarańczowego

kilka ciemnych moreli. owoce miechunki, orzechy włoskie

Kakao wymieszaj z mlekiem. W garnku rozpuść masło z cukrem i wodą, następnie przestudź. Bakalie wypłucz we wrzątku, odsącz i drobno pokrój. Do zimnego płynu wsyp mleko z kakao, wymieszaj, wlej alkohol i aromat. Gdy wszystko ładnie się połączy, dołóż bakalie. Masę wyłóż najlepiej na silikonową foremkę i umieść w chłodnym miejscu. 

 Przepis co nieco zmieniłam, użyłam mniej cukru.

 



Oryginalny przepis mojej mamy.

W takiej foremce zrobiłam pyszną czekoladę :)


31 komentarzy:

  1. W dzieciństwie mama robiła mi taką czekoladę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka domowa czekolada, jeszcze z przepisu mamy musi smakować rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Doskonała, u nas dodaje się orzeszki i migdały :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno, dawno temu, kiedy słodycze były na kartki, moja mama robiła mi czekoladę według podobnego przepisu. Po latach znalazłem ten przepis, napisany długopisem na kartce w kratkę - już nieco wyblakły. I zrobiłem ją swoim dzieciom. I choć one miały już słodyczy w bród, zawsze najbardziej lubiły tę właśnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Takiej własnej jaszcz nigdy nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj, robiło się kiedyś takie, z ryżem preparowanym w środku lub herbatnikami.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nikt nigdy nie robił u mnie takiej czekolady. Ja również nigdy nie próbowałam takiej tworzyć, bo od kuchni, generalnie trzymam się z daleka.
    Jak się domyślam, czekolada wyszła Ci bardzo dobra :)
    Poza tym - twoja mama ma ładne pismo. I ta miseczka w kształcie serca jest fajna, chciałabym coś podobnego do zbierania owoców.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ ona musi być pyszna. Wygląda rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. moja mama robiła coś podobnego bez bakali, mi bardzo smakowała:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale narobiłaś mi apetytu na czekoladę! Wygląda bardzo smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniali przepis i jeszcze piękniejsza pamiątka w postaci zapisków Mamy! Pyszna, zdrowa i ma bogato czekolada!

    OdpowiedzUsuń
  12. O jaaa, ale ekstra! Akurat mam mleko w proszku - planowałam zrobić blok czekoladowy, ale chyba bardziej chce czekoladę 😃. Zapisuje przepis - dzięki!

    P.s te zeszyty to istny skarb❤️❤️😈

    OdpowiedzUsuń
  13. Domowa czekolada prezentuje się bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Tiene que estar muy rico este chocolate, además puedes variar el sabor a tu gusto.
    Besos.

    OdpowiedzUsuń
  15. Sama robiłam taką czekoladę swoim dzieciom w czasach kiedy słodycze były na kartki:)
    Naprawdę dobra!

    OdpowiedzUsuń
  16. To wspaniałe, że przepis na domową czekoladę pochodzi z zeszytu Twojej mamy, niosąc ze sobą smakowe wspomnienia dzieciństwa. Dodatek bakalii, takich jak czarne morele, miechunka i orzechy włoskie, nadaje temu deserowi wyjątkowy charakter. To także fantastyczny sposób na uniknięcie przesłodzenia, jakie czasami towarzyszy gotowym produktom. Cieszę się, że dzielisz się tym uroczym przepisem :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czekolada wygląda bardzo smakowicie :).

    OdpowiedzUsuń
  18. ¡¡Hola Marce!! Soy una auténtica fan del chocolate, y si tiene tropezones especiales mucho mejor, como el que nos traes. Un chocolate ideal para estas navidades. Besitos.

    OdpowiedzUsuń
  19. Delicious -Christine cmlk79.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Oj tak, nasza Mama robiła nam taką czekoladę... Niezapomniany smak dzieciństwa...

    OdpowiedzUsuń
  21. Zaciekawiłaś mnie. Czekolada wygląda super. Pozdrawiam serdecznie 🎄🎄🎄🎄☃️☃️☃️❄️❄️❄️❄️

    OdpowiedzUsuń
  22. Pamiętam tę czekoladę z dzieciństwa, dobrze, że o niej mi przypomniałaś muszę znów zrobić. :)

    OdpowiedzUsuń