poniedziałek, 4 grudnia 2023

Sernik z dodatkiem dyni

 

 SERNIK Z DODATKIEM DYNI 




Sernik z dodatkiem dyni jest wspaniały i aksamitny. Bardzo łatwy w przygotowaniu. Wierzch ciasta posmarowałam masą korówkową.

Przygotuj formę do pieczenia o śr. 25 cm, w całości wyłóż ją papierem do pieczenia.

Składniki;

400 g. upieczonej dyni
1 kg sera ( dobrej jakości z wiaderka)
250 g. serka mascarpone
kilka kropel aromatu pomarańczowego
1 szklanka cukru
3 kopiate łyżki skrobi ziemniaczanej
3 duże jaja


Sposób wykonania;

Dynię pokrój i upiecz ze skórką. Następnie oddziel miąższ od skórki, miąższ zmiksuj blenderem. 
Do zmiksowanej miazgi dołóż ser i serek mascarpone, mieszaj za pomocą miksera. Dodaj cukry, budyń i jajka. Wymieszaj na jednolitą masę. 
Masę serową przełóż do formy.
 Do nagrzanego do 180* piekarnika włóż sernik. Piecz 50 minut opcja góra/dół. Po tym czasie wyłącz i potrzymaj jeszcze w piecu 10 minut. Następnie lekko uchyl drzwiczki.

Wierzch posmarowałam cienko masą krówkową. Można użyć polewy czekoladowej.






40 komentarzy:

  1. pierwszy raz słyszę o serniku z dynią, bardzo jestem ciekawa smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego sernika jeszcze nie kosztowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dynia pomarańcza i wanilia... zastanawiam się czy pasowała by tu jakaś lekka przyprawa...

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam sernik w każdym wydaniu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jadłam jeszcze takiego sernika. Wygląda rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. O, a czegoś takiego jeszcze nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam sernik w każdym wydaniu.🙂

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda pysznie. Jeszcze takiego sernika nie jadłam...mix, mega mix. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie kiedyś wypróbuję :) Wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda bardzo smakowicie. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sernika w takiej odsłonie jeszcze nie próbowałam! Ciekawe połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Que rica , una tarta deliciosa
    besos

    OdpowiedzUsuń
  13. So good! :)

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  14. Gracias por la receta. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  15. Sernik wygląda smacznie, a to na dodatek ulubione ciasto mojego Zięcia:)
    Pozdrawiam cieplutko;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie i smakowicie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj bielą za oknem
    Uwielbiam serniki. Ale takiego jeszcze nie jadłam.
    Pozdrawiam nadzieją na jaśniejsze dni i życzę dużo ciepła wewnętrznego...

    OdpowiedzUsuń
  18. No, zaintrygował mnie ten przepis bardzo bardzo. Na pewno wypróbuję. Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  19. Sernik idealny na święta. Serdecznie pozdrawiam :) Wesołych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy przepis, nigdy jeszcze nie próbowałam sernika z dodatkiem dyni :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Masa krówkowa - mniam :) A sernika z dodatkiem dyni jeszcze nie miałam okazji jeść

    OdpowiedzUsuń
  22. Smaczności jak zawsze:) Pięknych Świąt życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo lubię serniki, z dynią jeszcze nie robiłam, dziękuję za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam serniki i zjadłabym ten z przyjemnością :) Dynie tez lubię i co roku mamy je w ogrodzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. o jejku, obłędnie wygląda ten sernik. Narobiłaś ogromnej ochoty.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam serniki, może tylko poza tymi tradycyjnymi :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Aż się rozmarzylam jak przeczytałam opis tego pysznego sernika!:)

    OdpowiedzUsuń
  28. serniki to moja wielka miłość! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. kocham serniki:D ale z dynią nie jadłam jeszcze

    OdpowiedzUsuń
  30. Wygląda obłędnie! Już sobie wyobrażam jak smakuje. :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Pierwszy raz słyszę o serniku z dodatkiem dyni. Jestem ciekawa jak smakuje :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  32. Special recipe for Christmas! ✫✫✫

    🎄🌟🎁🕯️🎅🏽

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie wiem czy ten sernik by mi smakował ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Twój sernik z dodatkiem dyni brzmi nie tylko pysznie, ale również ma ciekawą kompozycję smakową. Dodatek dyni nadaje mu pewnie delikatności, a aromat pomarańczowy z pewnością nadaje mu wyjątkowego charakteru. Cały proces przygotowania wydaje się prosty, co sprawia, że jest to przepis dostępny dla każdego :) Pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń