niedziela, 27 października 2024

Ciasto z owocami i bezą

 CIASTO Z OWOCAMI I BEZĄ 



Ostatnio polubiłam to ciasto 🍰.  Spód i beza są bez zmian. Wymieniam środek, czyli owoce w galaretkach. Tym razem użyłam kwaskowatej konfitury z jabłek, którą sama zrobiłam. Trochę rzadko tutaj jestem, bo jak każdy, mam w życiu mniej i więcej czasu. Skupiam się nad innymi sprawami. Co nie znaczy, że o was zapomniałam. 

Zróbcie to ciasto, polecam.

Na spód;

Kostka margaryny
2 łyżeczki cukru z wanilią 
2 i 1/2 szklanki mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
4 jaja 

Margaryna powinna być miękka. Ja mam taki sposób; kostkę umieszczam w woreczku i wkładam do ciepłej wody. Gdy zrobi się miękka wyjmuję ją z wody. Dodaję cukier waniliowy, żółtka i mąkę z proszkiem do pieczenia. Mieszam łyżką. Surowe ciasto wykładam do firmy do pieczenia 20/30. Nakłuwam widelcem. Piekę 20 minut 
 w 160 * góra dół.

Beza;

4 białka 
1 szklanka cukru do wypieków 

Białka ubijam na sztywno i w trzech turach wsypuję cukier. Miksuję, aż masa będzie gładka i szklista. Piekę w takiej samej formie. Gdy nie mam formy podobnych rozmiarów wystarczy na papierze do pieczenia narysować kształt formy. Bezę piecz na papierze do pieczenia opcja góra dół w temperaturze 100* 40 minut. Po tym czasie uchyl piekarnik, żeby ostygła.

Galaretki rozpuścić wcześniej. Dołóż owoce. I wyłóż na ostudzone ciasto 🍰. Na wierzch umieść ostudzoną bezę. 


Smacznego ☕

2 komentarze:

  1. Beza wygląda obłędnie a ciasto też musi nieziemsko smakować.
    Życzę Ci miłej, relaksującej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń