sobota, 19 maja 2018

Bruschetta


Bruschetta to pyszne bułki z sosem pomidorowym pikantnym, czyli dobrze doprawionym. Zapieczone z plastrami sera mozzarella.



BRUSCHETTA
































5 bułek Ciabatta
słoiczek ostrego ajwaru (to bałkańska pikantna pasta z pieczonych bakłażanów i papryki)
keczup
1/2 słoiczka koncentratu pomidorowego
ser mozzarella w kulkach
czarne oliwki
suszone pomidory
cebula, pokrojony czosnek, pieprz cytrynowy, pieprz czarny, sól, oregano, bazylia.


Sos;

Mieszamy ajwar z keczupem i koncentratem oraz przyprawami. Cebulkę smażymy na oliwce z czosnkiem. Dodajemy do mieszanki, mieszamy i odstawiamy na godzinę.

Bułki kroimy na połówki, kładziemy sos, pokrojone suszone pomidory, oliwki, mozzarellę.
Zapiekamy w piekarniku, aż ser się roztopi, a bułka zarumieni.


Smacznego.


15 komentarzy:

  1. Małgosiu jak ja uwielbiam takie grzaneczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna wersja grzanki!
    Porywam jedną...

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Bruschettę. Najlepiej smakuje we Włoszech chociaż też często ją robię.
    Mam jeszcze kilka słoiczków oryginalnego albańskiego ajvaru. Mojej "produkcji" też wyszedł przepyszny.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealna na szybką i smaczną przekąskę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na sam widok, ślinka cieknie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale narobiłaś mi ochoty na taką zapiekankę! Mam nawet przywiezioną z Włoch specjalną mieszankę przypraw do bruschetty.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię taki zapiekany ser. Bułeczki powinny smakować każdemu, ja przepadam za ostrymi przyprawami i sosami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Idealna na kazdą okazję i bez okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie jadłyśmy ale na pewno jest to bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pysznie wygląda bruschetta :) Bardzo lubię też zapiekankę z pieczarkami i ze serem :) Pychotka :)

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń