czwartek, 10 maja 2018

Syrop z pędów sosny



Syrop z młodych pędów sosny warto mieć pod ręką, gdy jest okres przeziębień.

SYROP Z PĘDÓW SOSNY










Przepis ;

Pędy sosny (młode najlepiej przyrost z bieżącego roku)
cukier
odrobina wody

Pędy sosny należy wymyć pod bieżącą wodą. Pokroić na mniejsze kawałki. Ubić drewnianym tłuczkiem, aby puściły sok.
W słoiku układamy pędy na szerokość czterech cm. Posypujemy czterema łyżkami cukru. Czynność tą powtarzamy wielokrotnie. Na koniec można wlać odrobinę wody.
Słoiki odstawiamy w nasłonecznione miejsce, najlepiej na parapet, na okres czterech tygodni. W tym okresie dobrze jest mniej więcej co drugi dzień ubić zawartość słoika drewnianym tłuczkiem. Przyspieszy to proces pozyskiwania soku.
 Po czterech tygodniach gotowy syrop przelewanych do wyparzonych suchych słoiczków lub buteleczek.


Smacznego.





16 komentarzy:

  1. W minioną sobotę kuzynka mojej Mamy właśnie robiła taki syrop. Ja jeszcze nigdy nie przygotowałam tego "eliksiru", choć korzystałam z jego dobrodziejstwa podczas przeziębienia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój tata robi co roku taki syrop.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że tej wiosny sosna i mniszek lekarski żądzą na blogach :) Fajnie, że znów odwracamy się w stronę natury.

    OdpowiedzUsuń
  4. co roku mam w planie, i zawsze przypomina mi się po czasie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. taki prosty, a taki wartościowy... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Samo zdrowie, w zimie jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Witam,chciałam zapytać do kiedy można zrywać pędy na syrop żeby nie było za późno?

      Usuń
  8. Znam ten syrop, ale sama jeszcze nigdy go nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Znam, niestety nie robiłam jeszcze :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyznam szczerze, że nie znam smaku. Nigdy nie kosztowałam,nie robiłam,znam tylko nazwę. W zeszłym roku nawet myślałam zrobić takowy syrop,ale stwierdziłam,że z pędów rosnących w centrum miasta nie bardzo się nada i odpuścilam temat...

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo wartościowy syrop :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedyś piłam go litrami - w przenośni oczywiście, teraz sam zapach mnie odrzuca, ale faktycznie zdrowy jest:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nie próbowałem jeszcze takiego syropu :) Muszę kiedyś kupić i spróbować syrop klonowy :)
    Co do właściwości zdrowotnych tego syropu, muszę w wolnej chwili przeglądnąć publikacje na temat właściwości tego syropu, bo tylko na takiej podstawie można stwierdzić, czy rzeczywiście ten syrop ma udowodnione naukowo właściwości zdrowotne.

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń