wtorek, 15 maja 2018

Brownie z jagodami


Ciasto jest pyszne i rozpływa się w ustach.
Nie jest za słodkie, więc można pozwolić sobie zjeść więcej nić jeden kawałek :)
Ciasto w środku sprawia wrażenie surowego. Jednak tak nie jest. Płynna masa zastyga i powiem szczerze, że najbardziej mi smakowała.




BROWNIE Z JAGODAMI
































Składniki;

100 g. masła
100 g. gorzkiej czekolady
1/2 szklanki cukru
110 g. mąki pszennej
3 jaja
1 łyżka ciemnego kakao
1 łyżka kawy rozpuszczalnej
1 łyżeczka cukru waniliowego
1/2 szklanki mrożonych jagód (równie dobrze mogą być świeże)
łyżeczka skrobi ziemniaczanej


Wykonanie;

masło roztopić na małym ogniu. Wyłączyć i dodać pokruszoną czekoladę, kakao i kawę. Wymieszać łyżką, aż powstanie czekoladowy sos.
Jaja zmiksować z cukrem i cukrem waniliowym, aż potroją swoją objętość.
Zimny sos czekoladowy wlać do ubitej masy z jaj.
Na koniec powoli i stopniowo wsypać mąkę przesianą z proszkiem. Mieszać mikserem, tylko do połączenia składników.
Na koniec wsypać jagody obtoczone w skrobi ziemniaczanej. Zapobiega to opadaniu owoców na dno ciasta.

Masę wylać na tortownicę o śr. 15 cm. Dno należy wyłożyć papierem do pieczenia.
Piec 40 minut w 150*
Pozostawić ciasto w piekarniku jeszcze 15 minut.



Smacznego.



22 komentarze:

  1. Przyznam, że z jagodami jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyżby lekko płynny środek? xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie tzw. lava cake. To płynne wnętrze to urok tego ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow! Ale rozpusta, coś w sam raz dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! też mi się z lava cake skojarzyło:)

    OdpowiedzUsuń
  6. O mniam! Moje ulubione ciasto i przepyszne jagódki :) Niebo dla podniebienia! <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie zjadłabym kawałeczek:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Już sobie wyobrażam jego obłędny smak!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Brownie to moje ulubione ciasto bo... jest tam dużo czekolady :D Świetny przepis Małgosiu, z jagodami pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe połączenie czekolady i jagód :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda baaaardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jejjj wygląda i smakuje na pewno bosko :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszne ciasto :) Takie słodkości bardzo uwielbiam :)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  14. Ależ to bosko wygląda, smakuje też na pewno tak samo :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda obłędnie i musi smakować rewelacyjnie :D

    OdpowiedzUsuń
  16. o nieee!
    Ja muszę go zrobić - wygląda rewelacyjnie!
    Na pewno też tak smakuje!

    Kochana jeszcze mam pytanie.
    Szuka jakiegoś łatwego i dobrego i małego ciasta. Już mówię o co chodzi .
    Czasem przychodzi do mnie znajoma na kawkę . Nie chcę piec wielkiego placka, jakiegoś sernika z kila sera. A coś fajnego małego. Może być na małą blaszkę polecisz mi coś???

    OdpowiedzUsuń
  17. O rany.... tego widoku się nie zapomina :D

    OdpowiedzUsuń