czwartek, 14 marca 2024

Czas na herbatkę

 

CZAS NA HERBATKĘ :)




Dzisiaj rzucam całkiem luźny temat, o herbatce. Będąc w marketach, dostaję oczopląsu gdy patrzę na półki z herbatami. Moje kubki smakowe bardziej pracują. Opakowania są piękne, a producenci prześcigają się w swojej pomysłowości. Herbaty coraz częściej są ofiarowane, jako prezent i niejednokrotnie przewyższają cenę kawy.

Najpopularniejszą herbatą na całym świecie jest herbata czarna. Ma wysoką zawartość kofeiny, która wspomaga koncentrację.

Drugą co do  popularności, jest herbata zielona. Podlega bardzo krótko procesowi fermentacji. Dzięki czemu zachowuje kolor świeżych liści.

 Istnieje bardzo dużo gatunków zielonej herbaty. Są urozmaicone zapachem i smakiem.

O herbatach można pisać bardzo dużo. Powstają różnorodne ich mieszanki. Moją ulubioną jest zielona herbata z domieszkami suszonych owoców. Unikam suszu w torebkach, nie oddaje on aromatu i smaku. 

Ciekawi mnie, jakie herbaty lubicie i polecacie.


14 komentarzy:

  1. W Irlandii odkryłam, że zwyczajna czarna herbata Barry's jest lepsza niż czarne herbaty w Polsce. Poza tym z rana zawsze piję zieloną herbatę liściastą. Trudno coś polecać, myślę, że ludzie powinni stawiać na nowe doświadczenia, wtedy na pewno odkryją coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cenię sobie dobrą herbatę, i jak mówisz, nie są one w torebkach :) Uwielbiam różaną i Earl Grey Adalbert. Prezent w postaci dobrej herbaty jest bezcenny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cenię sobie dobrą herbatę, i jak mówisz, nie są one w torebkach :) Uwielbiam różaną i Earl Grey Adalbert. Prezent w postaci dobrej herbaty jest bezcenny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja lubię owocowe herbaty, a także takie z nutką cynamonu.

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie na pierwszym miejscu jest Earl Grey herbata a potem zielona i wszystkie owocowe 😀
    Udanego herbacianego weekendu 🥰

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo bliski mi temat! Uwielbiam herbatę. Czarną, zieloną, czerwoną... i inne. Najlepiej, klasyczne, bez dodatków. Uwielbiam np. czarną Golden Yunnan, zieloną Senchę, a także czerwoną Pu-Erh. Jestem herbaciarą. I często oraz wiele o herbacie piszę na swoim blogu. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię czasem napić się herbaty, najczęściej sięgam po klasycznego earl greya, ale piję też czerwoną i zieloną, np. matchę z mlekiem sojowym - pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zawsze wypijam herbatki Irving :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzień bez herbaty, to dla mnie dzień stracony...
    Myśl o sobie dobrze nie tylko wiosną
    Pozdrawiam słonecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie różne herbatki ale ostatnio wybieram te bez torebek:)
    Mam dzbanek z zaparzaczem i to jest świetny sposób na dobrą herbatę:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Herbaty to naprawdę fascynujący temat! Osobiście uwielbiam eksperymentować z różnymi smakami i mieszankami. Moja ulubiona to zielona herbata, ale lubię także herbatę owocową, zwłaszcza z dodatkiem malin lub cytrusów. Co do herbaty czarnej, lubię ją czasem wypić z dodatkiem mleka i miodu, szczególnie w chłodniejsze dni. Ważne dla mnie jest również to, aby herbata była dobrej jakości i świeżo zaparzona. A co do ulubionych herbat użytkowników, z pewnością każdy ma swoje własne preferencje i smaki!

    OdpowiedzUsuń
  12. Herbata ma teinę. Ja bardzo lubię czarną o ciekawych smakach, eksperymentuję też z syropami, owocami.... różne warianty. Co do sklepów to wybór mógłby być bogatszy, pozostaje mi sie zaopatrywać w herbaciarniach

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam słabość do dobrej herbaty :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam herbatę owocową lub ziołową, zwykłej czarnej nie lubię za bardzo, no chyba, że doleję mleko. Bardziej jestem kawoszem niż herbaciarzem 😉
    Pozdrawiam Cię cieplutko i mocno 🥰🤗💖

    OdpowiedzUsuń