poniedziałek, 15 października 2018

Torcik raffaello




TORCIK RAFFAELLO





Smaczne i delikatne w smaku ciasto.
 Na cienkim biszkopcie z puszystą masą kokosową, zrobioną na budyniu.
 Całość udekorowałam miękką kostką kokosową, która podkreśla smak.
Jest delikatnie słodka, można ją zajadać samą jak cukierki.


Średnica tortownicy 22 cm


Biszkopt;

4 jaja
1/2 szkl. cukru
3/4 szkl. mąki
płaska łyżeczka proszku do pieczenia.

Białka miksujemy z cukrem na sztywno. Stopniowo dodajemy po jednym zółtku. Na końcu makę przesianą z proszkiem do pieczenia i delikatnie mieszamy.

Pieczemy ok 20 minut w 170*


Masa;

3 szklanki mleka
3/4 szklanki cukru
1 szklanka mąki

200 g. masła
200 g. drobnego kokosu
miękka kostka kokosowa

1 i 1/2 szkl. mleka mieszamy z przesianą mąką.
Drugą część mleka gotujemy z cukrem. Na gotujące mleko z cukrem wlewamy mleko z mąką. Powstanie budyń. Garnek owijamy folią i odstawiamy do całkowitego wystygnięcia.
Najlepiej zrobić go poprzedniego dnia wieczorem.

Kostkę masła miksujemy, dodajemy po łyżce zimnego budyniu. Na końcu wsypujemy wiórki kokosowe. Troszkę wiórek zostawiamy do dekoracji.


Smacznego.




33 komentarze:

  1. Myślę, że smak mógłby mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ciasta z dodatkiem kokosa i takie na pewno by mi posmakowało.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kostki kokosowej nigdy nie używałam. Torcik na pewno by mi smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda przepysznie!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam wszystko co z kokosem, więc to jest idealne ciasto dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Biszkopt wygląda na mega puszysty :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Zakochałam się w tym kremie! Białe, kokosowe cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No, niestety, chyba z nikim nie podzieliłabym się tym ciastem:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Małgosiu piękny i pyszny torcik Ci wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ale ten torcik musi być być przepyszny

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękny torcik. Uwielbiam wszystko, co ma smak kokosa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Torcik smakowity:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepisów na torciki nigdy nie za dużo, będę miała kolejny, wygląda pysznie! Pozdrawiam Małgosiu serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Z chęcią zjadłabym kawałek takiego torcika:) Lubię wypieki o kokosowym smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mój chłopak pewnie byłby wniebowzięty, jakbym mu coś takiego upichciła, ale ja za rafaello nie bardzo przepadam. ;)

    Zapraszam do siebie na nową recenzję.

    http://hiddenxguns.blogspot.com/2018/10/dlaczego-warto-przeczytac-chmury-z.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Takie ciacho biorę w ciemno :D Pyszności !

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam takie ciasta <3 Teraz zaczęłam eksperymentować z ciastem z dodatkiem jabłek i konfitury truskawkowej z posypką z płatków migdałów <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj torciki to bardzo lubię już bym zjadła kawałeczek pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Fanów kokosa jest naprawdę wiele więc każdy byłby z takiego tortu zadowolony :) Ale urocza jest ta kostka kokosowa :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale narobiłaś mi smaka - bardzo chętnie posmakowałabym ten TORCIK :)

    OdpowiedzUsuń
  21. kokos to jest to, uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń