poniedziałek, 1 października 2018

Cukierki z dyni


Przygotowanie takich cukierków zajmuje troszkę czasu, jednak warto go poświęcić, gdyż efekt końcowy jest zaskakująco smaczny. Cukierki są miękkie, sprężyste, rozpływają się w ustach. Za sprawą przypraw mają lekko korzenny smak.


CUKIERKI Z DYNI







1 kg obranej dyni
1 szklanka wody
12 goździków
2 laski cynamonu
1 kg. cukru
sok z jednej cytryny

do obtoczenia ;
skrobia kukurydziana
łyżka cynamonu cejlońskiego


Dynię, wodę, goździki i laski cynamonu gotujemy. Kiedy dynia już zmięknie, wsypujemy cukier i wlewamy sok z cytryny. Grzejemy na małym ogniu mieszając od czasu do czasu. Pozostawiamy do wystygnięcia. Proces gotowania i studzenia, powtarzamy do całkowitego odparowania wody. Po każdym chłodzeniu masa staje się coraz gęściejsza. Im bardziej gęsta musimy częściej mieszać, aby zapobiec przypaleniu.
Moja dynia po czwartym chłodzeniu uzyskała swój pożądany efekt.

Dłońmi formujemy cukierki, obtaczamy w skrobii kukurydzianej wymieszanej z cynamonem.
 Zapobiega to sklejaniu. 

Smacznego i polecam.





18 komentarzy:

  1. Ale fajny pomysł, dziękuję za przepis 😀

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajowy przepis, nie spotkałam sie z takim wcześniej

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jadłam jeszcze takich cukierków.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł na zdrowe słodycze:))Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. No Małgosia! Czapki z głów! R E W E L A C J A pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  6. Takich cukierków jeszcze nie jadłam, ale pomysł świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Choć dynia nie często gości w mojej kuchni, chętnie takich cukierków spróbowałabym:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł, z takim wykorzystaniem dyni jeszcze się nie spotkałam :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness<3

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie wyglądają, niedługo będzie sezon na dynie !

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł Małgosiu. Cukierki z pewnością są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń