wtorek, 2 maja 2023

Drożdżowe z makiem


DROŻDŻÓWKA Z MAKIEM




Ciasto drożdżowe z masą makową. Przy ciastach drożdżowych nie ma pracy, po prostu same się robią. Nie wymagają miksowania i wielu składników, przy tym są smaczne. Często nastawiam ciasto do wyrośnięcia, a następnie zastanawiam się z czym je tym razem zrobić. Na święta, które były miesiąc temu, kupiłam za dużo masy makowej, więc postanowiłam ja wykorzystać. Moja forma miała wymiary 25/25 cm.

Składniki na ciasto;

550 g. maki pszennej
25 g. świeżych drożdży
2 duże i kopiate łyżki cukru
250 ml letniego mleka
2 jaja (M)
75 g roztopionego masła

Do mleka wsyp cukier, pokrusz drożdże i dodaj dwie łyżki mąki. Wymieszaj i odstaw w ciepłe miejsce na 10 minut. Do wyrośniętego zaczynu wsyp przesianą mąkę i wbij jajka. Ciasto zagnieć ręką lub przy pomocy miksera ze specjalną końcówką. Ja na początku mieszam mikserem, potem ręcznie. Pod koniec zagniatania dodajemy roztopione letnie masło. Zagniatamy, aż masło całkowicie się wchłonie. Dno formy do pieczenia wykładamy papierem, a boki smarujemy masłem. Wkładamy surowe ciasto i odstawiamy na 45 minut, do wyrośnięcia. Nakrywamy folią spożywczą, aby nie oddawało swojej wilgotności.

Składniki na farsz makowy;

350 g. gotowej masy makowej
garść orzechów włoskich
2 łyżki wiórków kokosowych
kilka kropel aromatu pomarańczowego

Masę makową wyjmij z puszki, dodaj posiekane orzechy, wiórki kokosowe i aromat. 

Kiedy nasze ciasto już wyrośnie wciśnij masę makową. 
Piekarnik nagrzej do 170*C i piecz 45 minut.

Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz